Ebel only

Las het ergens anders en dacht laat ik ook eens een topic aanmaken.

Gelijk een vraag, ik heb een nagenoeg ongebruikte 1911 chronometer, die toch alweer behoorlijk wat jaartjes oud is. Ik zou deze graag een beurtje laten geven. Heb al eens flink gezocht, maar geen goed antwoord gevonden. Waar / bij wie zou ik daarvoor goed en betrouwbaar terecht kunnen?

Linkje naar bericht met een foto:
https://www.horlogeforum.nl/t/two-tone-only/110394/106?u=stp

3 likes

Nou kom op! Ik zie de laatste tijd genoeg modellen van dit mooie merk voorbij komen op het forum. Dus hup posten! Dit is de Ebel die ik aan mijn moeder cadeau heb gegeven.

7 likes

Ik doe mee. Heb deze gewoon naar de AD gebracht voor service.

9 likes

Die is erg mooi en een afwijkende kastvorm!

1 like

Dank je, vloeiende lijnen is altijd hun design taal geweest denk ik.

3 likes

7 likes

12 likes

15 likes


Die van mijn vrouw is ook al heel wat jaartjes oud, maar glimmertjes blijven glimmertjes.

5 likes

Deze is prachtig!

2 likes


Deze draag ik ook met veel plezier, weliswaar redelijk zwaar maar dan heb je ook wat. :wink:
In verleden wel aangeboden maar ben blij dat ik hem nog heb.
Blijft een chique en toch stoer horloge.

16 likes

10 likes

His & hers Sportwave. Zij draagt de hare niet meer. Te klein. Ik draag de mijne soms nog. Kan geen afstand doen van die geniale band en de kastvorm. :man_shrugging:

7 likes

Ebel is in 1911 opgericht door man en vrouw Eugène Blum en Alice Lévy.
De designs werden door de echtgenote ontworpen, de uurwerken door de baas zelf.
In 2003 is het overgenomen door Movado. Ook een fantastische manufactuur.
Ik heb ook een paar Ebel horloges in mijn Coll.
De meest unieke vind ik de modulator, mijn voorkeur chrono horloge.
Ik moet echter wel melden dat ik na een dag dragen een ietwat lamme arm heb, het is een enorm zwaar uitgevoerde creatie, maar van grote klasse en ik doe dit ding dan ook nooit weg, het is zeker twee keer zwaarder dan mijn JLC chrono, toch wel mijn voorkeur merk, maar toch, de Modular is het zeker wel.
Hier mijn Modular, ligt overigens wel te lang in de la.

Ik heb nog een paar vintage items, een met een enorme patina maar wel met een hele mooie techniek. Tja, vintage he, zo is dat.

11 likes

Prachtig Huib, die Modular. Mijne is ook (ondanks quartz) best zwaar op de pols maar ik vind dat wel fijn.

7 likes

Pracht merk maar is bijna geen blinde hier met een Ebel, oh ja ik wel :wink:

11 likes

Even weer wat leven inblazen

8 likes

EBEL Sports

Foto van eerder deze week. ETA uurwerk net gerepareerd en service gedaan

De Sports heeft de allerfijnste bracelet die er is. Ok ik kan alleen vergelijken met wat ik heb. Maar van GS, AP, Citizen Chronomaster en Rolex wint deze het iedere keer op gebied van draagcomfort.

Oeps. Was me nooit opgevallen dat er een EBEL only topic is. Slecht van mij als EBEL fan :rage:

9 likes

Mijn Ebel, die inmiddels vintage geworden is………

11 likes