Ebel only

Tof horloge hoor en de ebel 137 is ook niets om voor te schamen. Is een Lemania 1350 die in aangepaste vorm ook in de Breguet type XX werd gebruikt

5 likes

En verwant is aan de Cal. 321 van Omega en daarnaast ook de basis is van vele Patek kalibers.

2 likes

Dat lijkt me wat ver gezocht; afgezien van het feit dat ze beide door Lemania zijn ontwikkeld en gemaakt hebben die uurwerken bijzonder weinig gemeen :thinking:

2 likes

En toch zijn het doorontwikkelingen van hetzelfde Lémania uurwerk. Ik heb daarover wel eens iets gepost hier

Er zijn inderdaad de nodige doorontwikkelingen van de Lemania ch27, bijvoorbeeld de Omega 1873 is er nog een verre nazaat van, maar de 1340 familie is een compleet ander uurwerk. Diameter is ook anders, ch27 / 321 is een 27 mm uurwerk, en de 1340 is 31 mm.

Iemand hier misschien tips waar ik een neo vintage ebel classic sport wave bicolour kan vinden?
Aanbod van chrono ken ik :grin:

1 like

Een Ebel Classic Sport Wave bestaat niet… je hebt Sport Classic, Classic Wave, Sport Wave, etc… dus welke bedoel je …?

1 like

Sorry voor de onduidelijkheid maar ik zoek een ebel classic met de wave band :sweat_smile:

Misschien helpt een foto ?

Als je op Google zoekt naar Ebel Classic aanbieding, dan vind je er gonoeg voor een mooie prijs.

Deze

2 likes

Sport Classic

2 likes

Ter info : refnr van dit horloge is : 1187141/1225
Leuke bij Ebel van deze periode is dat het hele nummer te herleiden is en een betekenis heeft.
Je kunt uit dit nummer afleiden dat het een staal/ gouden Sport Classic is met Ebel caliber 187, standaard afwerking ( mat ) , senior uitvoering ( maat ) met een ivoorkleurige wijzerplaat met romeinse cijfers en de code 25 wave band.

2 likes

Gaaf dat het ref nummer ook daadwerkelijk een betekenis heeft! Bedankt voor de informatie :grin:

1 like

Het is niet mogelijk om op basis van nummers de precieze leeftijd te achterhalen, of wel?

1 like

Nee, dat is niet mogelijk.

1 like

Zal het nog een keer helemaal per nummer verklaren .
Voorbeeld :
Het eerste getal is een 1 en dit betekent staal/ goud.
Zou het eerste getal een 8 zijn dan betekent dit 18 krt goud.
Zou het eerste getal een 9 zijn dat betekent dit staal.
Enz, enz, enz

1 like

Bedankt voor de informatie, weer wat geleerd :slight_smile:

Heerlijk dit forum

1 like

Leuk dat er een Ebel only topic op dit forum bestaat, wist ik eerlijk gezegd niet.
Hier mijn bedrage die vandaag om de pols zit, een Ebel Sportwave welke ik op mijn 21e verjaardag van mijn vader heb gekregen.

Ik vind Ebel een leuk eigen merk met een eigen smoel, dat het wat minder populair is dan destijds zal me een worst wezen. Heb in 2019 nog een wat recentere Ebel Classic Sport via dit Forum erbij gekocht welke ik nog steeds regelmatig met plezier draag. Mooi afgewerkt en erg fijne en draagbare band.

De Ebel Wave met blauwe plaat zou ik ook graag nog eens bezitten. Dan moet mijn laatst aangekochte Ebel wel de horlogedoos verlaten ben ik bang. Vindt drie Ebel horloges wat veel van het goede en mijn eerste Ebel doe ik nooit meer weg :slight_smile:

11 likes

15 likes