Hij is van mijn vrouw en die wordt er gek van.
Ziet het aan als de grote wijzer en dus verkeerde tijd.
Klopt dat ?
Nieuwe batterij nodig denk ik.
Als de secondewijzer om de 5 seconden tikt is de batterij bijna leeg. Dit is een functie, de zgn eol (end of life) inficator van de middensegment+ quartz uurwerken
Dankjewel was ik al bang voor dat het dat was.
Altijd leuk de kennis van HF
Je had liever gehad dat ie kapot was?
Nee zeker niet!
Ik laat er wel even bij Wesselink en Vreeker te Alkmaar Een nieuw batterij in zetten. Geen probleem!
Is dat niet zelf te doen? Ik neem aan dat het openklikken, batterij verwisselen en door is…? Scheelt ook weer een paar bier
Moet wel weer waterdicht zijn. Natuurlijk. Zij doet er alles mee. Ook zwemmen!
Grapje hoor. Het had gekund, het zou een mooie gelegenheid zijn om weer eens wat anders te kopen.
Batterijtje inderdaad even (laten) vervangen en vanwege het zwemmen een druktestje laten uitvoeren.
Ja dat kunnen ze prima bij W&V
Ze heeft er al meerdere en is tevreden.
Dus dat is mooi.
Bedankt ik snap het!
De Ebel Quartz van mijn vrouw laatste ook een batterij wissel laten doen inc waterdicht weer maken. 125,- bij de AD en een paar weken kwijt. Voor het waterdicht maken gaat het horloge weer terug naar Ebel.
W&V zijn ook heel goed en kunnen ook Waterdicht testen !
We gaan het zien laat het wel weten.
Overgens hebben Zwitserse uurwerken bij EOL een tik om de 5 seconden en Japanse uurwerken om de 2 seconden als EOL is geactiveerd
De AD is verplicht hem terug te sturen naar de fabriek/service centrum. Bij W&V kunnen ze eventueel gewoon de pakkingen vervangen en dan is hij net zo goed waterdicht.