Ebel secondewijzer tikt om de 5 Seconden

Hij is van mijn vrouw en die wordt er gek van.
Ziet het aan als de grote wijzer en dus verkeerde tijd.
Klopt dat ?

Nieuwe batterij nodig denk ik.

2 likes

Als de secondewijzer om de 5 seconden tikt is de batterij bijna leeg. Dit is een functie, de zgn eol (end of life) inficator van de middensegment+ quartz uurwerken

4 likes

Dankjewel was ik al bang voor dat het dat was.
Altijd leuk de kennis van HF

2 likes

Je had liever gehad dat ie kapot was?

9 likes

Nee zeker niet!
Ik laat er wel even bij Wesselink en Vreeker te Alkmaar Een nieuw batterij in zetten. Geen probleem!

2 likes

Is dat niet zelf te doen? Ik neem aan dat het openklikken, batterij verwisselen en door is…? Scheelt ook weer een paar bier :beer:

Moet wel weer waterdicht zijn. Natuurlijk. Zij doet er alles mee. Ook zwemmen!

1 like

Grapje hoor. Het had gekund, het zou een mooie gelegenheid zijn om weer eens wat anders te kopen. :blush:

Batterijtje inderdaad even (laten) vervangen en vanwege het zwemmen een druktestje laten uitvoeren.

1 like

Ja dat kunnen ze prima bij W&V
Ze heeft er al meerdere en is tevreden.
Dus dat is mooi.

1 like

Bedankt ik snap het!

1 like

De Ebel Quartz van mijn vrouw laatste ook een batterij wissel laten doen inc waterdicht weer maken. 125,- bij de AD en een paar weken kwijt. Voor het waterdicht maken gaat het horloge weer terug naar Ebel.

1 like

W&V zijn ook heel goed en kunnen ook Waterdicht testen !
We gaan het zien laat het wel weten.

Overgens hebben Zwitserse uurwerken bij EOL een tik om de 5 seconden en Japanse uurwerken om de 2 seconden als EOL is geactiveerd

1 like

De AD is verplicht hem terug te sturen naar de fabriek/service centrum. Bij W&V kunnen ze eventueel gewoon de pakkingen vervangen en dan is hij net zo goed waterdicht.

1 like