Ebel swiss

Geacht forum,
Tijdje niet online geweest.
Ik heb een zeer platte gevonden ebel swiss is het enige wat ik op de wijzerplaat kan ontdekken.
Geen daum seconde wijzer of wat dan ook. Ook op de achterzijde van de kast geen enkele opmerking.
Betreft een oud heren horloge rond van vorm. Ik zal later nog een foto plaatsen.
Ik ben nu aan het testen of ie een beetje op tijd loopt. Ik vroeg me af of de vintage ebel horloges in trek zijn en of enige waarde hebben.
Groet aan het forum

Ebel is wel een verzamelwaardig merk, maar zonder foto’s of aanvullende informatie is er verder weinig van te zeggen…

Ik heb het vet en viezigheid er inmiddels af. Blijkt een 18 karaat gouden te zijn.
Handopwinder. Foto’s volgen als ie een beetje toonbaar is.
Groeten van een gelukkig man.

Ben zeer benieuwd naar de fotos , in ieder geval al waarde voor het goud alleen al.
Verder afhankelijk van het model en periode van het horloge.

Heel het weekend gedragen. Loopt goed. 1 e foto

Oef…mooi! Prachtige patina op de wijzerplaat. Niks aan laten doen.

mvg Melvin

En hier nog 2 foto’s van uurwerk en binnenzijde kast 18 karaat.

Echt het prototype dresswatch, met goede patina, heel mooi. Mooie band erom en dragen voor speciale gelegenheden.

Mooie dresswatch uit de jaren '50 zo te zien (swordhands), proficiat!

Het caliber kan ik niet direct vinden, nr. is ook niet goed zichtbaar helaas.
Als je niet weet of hij pasgeleden een service heeft gehad zou ik voorzichtig
zijn daar de olie bij deze oudjes in of opgedroogd kan zijn en dan ben je bezig
met het uurwerkje naar de filistijnen te helpen…

Ik wens je er veel plezier mee/van!

grt

Denk geen jaren 50 maar jaren 60 horloge van Ebel , wijzerplaat wat ouderdomssporen maar ach dat mag de pret niet drukken,met wat TLC komt het vast goed .

Klopt het dat de lug linksonder krom is ? Goud is zacht dus waarschijnlijk is het horloge flink gevallen ooit.

Wow, dat heb je scherp gezien, die lug lijkt inderdaad wat krom. Dan is het wel uitkijken dat de band niet losschiet want dan ben je je mooie vintage horloge wel gewoon kwijt.

het uurwerk ziet er uit als een peseux werkje

Zegt mij niets peseux werkje. Is dat een goed uurwerk?
Ik heb inmiddels op ebay gezocht en zie dat de prijzen van ebel behoorlijk zijn.
Ben echter dit model nog niet tegen gekomen. Loopt nog steeds als een trein. Heb er nu even een nato bandje om.

Mooi horloge :slight_smile: Onder de balans links zie ik een schildje en het nummer, dat is het symbool van de fabrikant en het type nummer van het caliber. Vaak kan je met alleen het nummer en plaatjes kijken al ver komen als je hier kijkt.

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk

Hmmmm… Ik kan iets met …80 onderscheiden. Samen met de opmerking van Astonmartin. Peseux 180? (of een variant er van)
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&Peseux_180

Zoiets is het wel. Misschien is het in de loop der jaren wat aangepast. De tonkloof, raderkloof en de balanskloof zijn iets anders.

Ik snap er als leek niks van. Het lijkt mij een orgineel uurwerkje.
Toch !

Het lijkt me gewoon een origineel uurwerk. Ik doelde op de verschillen tussen de afbeeldingen van de Peseux 180 en het uurwerk in jouw Ebel.
Wat ik wel vreemd vind, is het volgende. Hoewel het uurwerk sterk lijkt op een Peseux 180, 180A of een gerelateerd uurwerk, heeft de Peseux 180 een subsecond ( een apart secondewijzertje, meestal iets boven de 6 positie) en de 180A een sweepsecond ( een grotere secondewijzer vanuit het midden, net als de uurwijzer en de minutenwijzer). Bij jouw Ebel zie ik helemaal geen secondewijzer.

Grtz Melvin

Zou kunnen dat er eea vervangen is aan het uurwerk , meestal staat er op meerdere onderdelen EBEL ipv alleen op het tandwiel van het opwindmechanisme .
wat betreft prijzen op internet ,laat ej neit misleiden hoor , vraagprijzen van chrono24 en ebay zijn vaak veelvoudige van de werkelijke waarde , zeker gezien de patine en kromme lug.
Deze lug zou je evt kunnen opwarmen en rechtzetten .

Bedankt voor info
Ikzelf ga er niet aan klussen heb er te weinig verstand van.
Ik denk dat ik hem uiteindelijk ga verkopen maar denk daar nog even over na.