Ebel

Ik moet altijd gelijk aan tennis denken bij Ebel. Boris Becker en Yannick Noah.
80 ties, 90 ties vibe. De huidige line up lijkt een beetje in die tijd te zijn blijven hangen.

2 likes

Klopt :joy:

5 likes

Wagen wel helemaal nu👍.

1 like

Eugene Blum Et Levy
Mooi merk, heb er gewerkt begin millennium.

2 likes

Dit is inderdaad een mooie Ebel, zeker vergeleken met wat ik nu op hun site zie, dan is dit toch wel veel beter.

1 like

9 likes

Eén mijn eerste ‘serieuze’ horloges.

7 likes

Gewoonlijk gebruikten ze vroeger Zenith El Primero’s voor de chronografen.

Zonder Ebel had de El Primero zelfs niet meer bestaan.

Later kwam er een Lemania-based uurwerk uit eigen productie in. Dat is verkocht. Men koopt nu echt minder spul in. Helaas.

Klopt maar het merk is groot geworden in de jaren 80 met de Quartz modellen van de Sport Classic en later kwam daar de SportWave nog bij.
Die 2 lijnen samen was 90% van de omzet en het succes in die tijd.
Caliber 134 , 136 en later 137 waren mooi maar waren nooit de omzetmakers.

1 like

In mijn optiek is Ebel een beetje als Cartier.

De mensen die er 1 kopen gaan vooral voor de vorm en uitstraling en minder voor het uurwerk.

Ze verkopen ook nog steeds veel Quartz horloges omdat deze doelgroep vaak gewoon een horloge wil hebben dat “het doet”

PS: Ebel deelt zijn Quartz techniek met Cartier….

2 likes

Ja maar dat was wel een Ebel quartz die ook door Cartier werd gebruikt. Heb het wel eens gezien voor quartz erg mooi afgewerkt. Nu kopen ze gewoon in.

1 like

Voor een service van een Ebel Quartz horloge kan je in Nederland gewoon naar een Cartier servicepunt….

Dus geen idee wat ze inkopen maar ze delen de techniek met Cartier

1 like

Oudere modellen ja.Ebel maakte in de jaren 90 de quartz uurwerken voor Cartier. Maar daar zijn ze helaas mee gestopt. Gebruiken nu Ronda.

2 likes

Dat is al heel lang niet meer hoor.

Ik ben vroeger ooit in de Ebel fabriek in La Chaux-de-Fonds geweest en daar werd toen ook de Cartier Santos geassembleerd.
Maar dat was eind jaren 90 en die samenwerking bestaat niet meer.
De samenwerking is gestopt toen Ebel in 2000/2001 onderdeel werd van LVMH.

1 like

Klopt helemaal …!

1 like

Nu ik er over nadenk was het wel een oud Ebel horloge dat ik toen weg moest brengen…. Waarschijnlijk begin 1990

Dan kan het zeker kloppen …

Mijn Sportwave heeft ook wel een echt mooi quartz uurwerkje hoor. En superaccuraat!

In Ridderkerk zit een bedrijf dat service van Ebel doet.
Je kan daar als particulier niet terecht.
Maar als je een Ebel bij een service partner brengt, dan wordt het naar dit bedrijf gestuurd:
https://www.temcopa.nl/

Zat vroeger inderdaad in Ridderkerk, nu zit het in Barendrecht.

1 like