Ebel

Lees weinig over dit Zwitserse horloge merk.
Redenen ?

3 likes

Geen idee ik heb 2 Ebel horloges en zijn de meeste gedragen horloges uit mijn collectie

12 likes

Er zijn wel een paar Ebel topics: https://www.horlogeforum.nl/search?q=ebel%20category%3A7

Meer lezen, er is genoeg te vinden op internet en ebel.ch of ebel.com :thinking:

1 like

Probleem met Ebel is dat niemand het merk interessant genoeg vind om er mee bezig te zijn. Behalve diegene die er eentje dragen.

Men heeft lang gedacht dat Sonny Crockett een Rolex droeg.

1 like

Vergeef mij mijn onwetendheid, maar wat maakt een Ebel een Ebel?

Ach, niet iedereen heeft evenveel fantasie. Het is een leuk merk. Niets mis mee!

3 likes

Ik op die link klikken om te kijken hoe of wat, en er komt me toch en lijst tevoorschijn :rofl:

1 like

Inderdaad. Hebben sommigen ook met rolex :+1::+1:

1 like

Btw, ik heb er 2, en mijn vrouw 1.

Vind de kwaliteit van deze oudere modellen ongeëvenaard.

De stalen band van een Rolex, Omega of Tudor kunnen niet eens een heel klein beetje in de schaduw staan van de Ebel banden.

Heb een MILAT band op mijn SKX, als je ziet hoe die er na een half jaar uit ziet, dan is de band van de Ebel na 20 jaar nog beter en netter. En dan heb ik het over 24/7 dragen.

8 likes

Ebel is prachtig merk en zwaar ondergewardeerd hier.
Mijn vrouw is er super blij mee.
En het is toch prachtig gewoon!

10 likes

Acquired taste

Ik heb een zwak voor de kastvorm. Het is een bijzonder interessant merk qua uurwerken. Helaas zijn ze afgestapt van echt mooie uurwerken en overgestapt op main stream ETA uurwerken. Dat maakt ze wel minder interessant.

2 likes

Ik vind ze prachtig, mijn ouders hebben al 30 jaar hetzelfde model en nog steeds mooi. En wat er gezegd is over de banden klopt, die blijven perfect.

Niks mis mee

3 likes

Het merk heeft prachtige modellen gemaakt en de banden zijn nog steeds super. Helaas is het na de overname door Movado nooit meer geworden wat het ooit was. Het maakt geen eigen uurwerken meer en er is nul inovatie. Heel jammer want onder goed managment kan het echt nog wel wat worden.

Nouja het is een reden. Daar vroeg je naar :wink: vroeger (25 jaar geleden) ben ik bezig geweest met het kopen van 1911 chrono (dacht met Zenith el primero) maar de juwelier/verkoper was totaal ongeïnteresseerd in een fatsoenlijke verkoop. Toen werd het een Speedmaster.

1 like

Daar zitten toch best technische hoogstandjes tussen? Bijvoorbeeld automatische chronografen met kolomwiel, zoals in de Longines Big Eye.

Deze in de jaren ‘90 lang gedragen! Maar met 36mm nu ondenkbaar voor mij :flushed: Wel een zeer mooi horloge met prachtige band! :ok_hand:t2:

6 likes

Had nog nooit gehoord van dit merk, zal ongetwijfeld een goed horloge zijn. De vorm van de kast spreekt mij niet zo aan maar dat is een kwestie van smaak. Zit daar nu een Eta uurwerk in?