Eberhard 8 Jours Postillon 21022.2

Ik kan een Eberhard 8 Jours horloge overnemen tegen een redelijk gunstige prijs. (vér onder de 1.000 euro) Wat vinden jullie? Heb niet echt een liefde-op-het-eerste-gezicht gevoel bij dit horloge, maar vind het wel een leuk uurwerk. Veel goedkoper zul je geen horloge met acht dagen gangreserve vinden denk ik?

Foto geleend van chrono24.com:

Het is natuurlijk je eigen keus, maar ik zou het niet doen. Ik koop alleen horloges waar ik wel een liefde-op-het-eerste-gezicht gevoel bij heb. Dat uurwerk zie je toch niet. Dan liever iets met een liefde-op-het-eerste-gezicht gevoel dat je wat vaker moet opwinden(tu)

+1

+2 en wat is ‘veel’ goedkoper dan 1000. Onder de 500 zou ik het overwegen, anders niet. Hier is nauwelijks vraag naar op de 2e h.markt

Vind hem ook niet echt bijzonder, en ook nog een dichte achterkant.
Dat ie 8 dagen loopt, mooi, maar voor de rest moet ie mij ook aanspreken, en dat doet deze niet.
Eberhard maakt wel veel mooiere horloges.
Maar ieder zijn smaak.
Zou je deze veel gaan dragen, als het niet liefde op het eerste gezicht is?

Groet
Herman

Da’s sowieso geen geld voor een Eberhard.
Maar, ik zou zeggen:“Bij twijfel niet inhalen”.

Wel een leuk uurwerk is niet genoeg om er van te blijven genieten.
Ik zou het niet doen en lekker verder kijken tot je wel verliefd word.

Ik ben het met Tommaat eens. Verder vind ik het niet echt een mooi horloge en om aan tegeven dat een 8 daags uurwerk verder prijzig is, valt ook wel mee. Daarbij zou het voor mij ook een reden zijn.

Daarnaast heb ik ze ook weleens voor onder de 500 langs zien komen op Ebay!!

Persoonlijk vind ik hem absoluut niet mooi sorry. :wink:

Hm. Ik vind het horloge op zich wel heel erg mooi. Het enige nadeel vind ik de bandaanzet, die ziet er wel erg ielig uit ten opzichte van de diameter.

Verder… Niet kopen als je twijfels hebt.

Het horloge zelf vind ik nog wel mooi, alleen de band lijkt me erg ielig en te smal.

Bij twijfel - niet inhalen.

Ik laat hem inderdaad maar even links liggen. Zoals ik al zei, de echte klik is er net en ik an beter voor die 500 euro (want dat kost ie) iets kopen wat me wel meteen aanspreekt. Bedankt allemaal voor het meedenken!

Snooker Schreef:

Ik laat hem inderdaad maar even links liggen.
Zoals ik al zei, de echte klik is er net en ik an
beter voor die 500 euro (want dat kost ie) iets
kopen wat me wel meteen aanspreekt. Bedankt
allemaal voor het meedenken!

Denk echt dat je daar goed aan doet. Gewoon lekker blijven rondkijken en wellicht kom je een horloge tegen waarbij je een klik hebt!! Dan is het je geld ook dubbel en dwars waard! :slight_smile: