Eberhard & co chronographe 1950 (nieuw lid)

Ja, die discussie volg ik ook maar ik wacht even af waar Aaron mee terug komt.

In de tussentijd ben ik wel benieuwd naar de eventuele relatie tussen Eberhardt en LeCoultre. Ik wist nl. niet dat er zo’n relatie was.

beste forumleden heb alle reacties gelezen en ga een oprechte uitleg geven!!

Heb inderdaad de klok aangeschaft bij Alte armbanuhren te Munster duitsland zoals te zien was op chrono 24. voor 980 euro excl verzendkosten.

Er is dus 1 nummer 32 in de roulatie.

Ondanks dat ik een liefhebber ben van chrono`s en in het bijzonder de eberhard vind ik de klok voor mijn pols te klein (mijn voorkeur gaat uit naar grotere modellen) zoals de chrono4 die ik ook bezit.

Al met al is en blijft dit naar mijn mening een zeer mooi exemplaar met een schitterend uurwerk.

Arjen heeft dus bij deze gelijk en bied daarom deze klok aan voor 1200 euro want leer mij een nederlander kennen…deze gaan altijd onder de prijs zitten…net als ik (geef ik eerlijk toe)

Dus iemand die ik er wel blij mee kan maken op dit forum hoor ik graag?

mvg
Aaron / Art

O.k. wat mij betreft en iedere verkoper heeft recht op z’n eigen vraagprijs.

Ondanks alles succes met de verkoop en veel plezier op dit forum. Zoals je ziet zitten we er bovenop, dat is nu (wellicht) even vervelend voor je maar in de toekomst kun je hier mischien zelf gebruik van maken.

Gr. R.

dank je R

en hoop met mijn plaatsing iemand blij te kunnen maken met de eberhard!

Voor mij is het duidelijk nu. Jammer dat het dan achteraf toch niet bleek te zijn wat je had gehoopt. Succes met de verkoop en veel plezier op het forum!

Jaap-Wim

maar is het nou goud of doublé?

Even in het verkoop-topic kijken: doublé.

En er is volgens mij geen link tussen Le Coultre en Eberhard (niet zover ik weet tenminste).

Het uurwerk is van Valjoux, en zal wel NOS geweest zijn toen Eberhard het in deze kast zette.

Misschien komt Eberhard nog terug met info, heeft de TS om gevraagd.

op die andere site (waar de huidige eigenaar hem vandaan heeft) wordt gesproken over goud…

ik snap het niet meer

Misschien is die dan eerlijker dan de vorige verkoper.

In ieder geval tof dat je hier gewoon netjes hebt geantwoord, en wat je reden ook mag zijn voor de verkoop, winst of tegenvaller na aankoop,… succes

de verkoper is naar mij gewoon eerlijk geweest en wist wat ik kocht incl factuur en een jaar garantie.
het ENIGE wat mij is tegen gevallen, is de grootte van de klok.
en de klok mag weg tegen aankoopprijs zoals in het topic is beschreven.
er is een serieuze koper onder bovenstaande leden aanwezig.
mvg

Eind goed al goed

astonmartin Schreef:

Eind goed al goed

Nee hoor… hier is het double en op marktplaats is het goud…

Daarnaast is het, tot het tegendeel bewezen is, voor mij een “Franky”…

Ik heb hem klaar staan:

Edit, foto verwijdert op verzoek van Krabong

pijnlijke zaak lijkt me

Denk dat het tijd wordt om dit klokkie maar te dumpen op een plaats waar het zich thuis zal voelen…

Even los van alle ruis rondom de verkoop vind ik de inhoudelijke discussie over het uurwerk wel interessant.

Volgens Henrik vergis ik me maar ik zie geen enkele reden waarom een merk als Eberhard in een limited editie (!) een lecoutre gesigneerd uurwerk zou gebruiken… Ik vind het eerder iets om je rot te lachen…

Oude meuk van hun ziet er zo uit:


Bron: Cliff Helendar, watchnet . com

En nieuw spul heeft deze uitstraling:

Henrik, kom er maar in (tu)

Gr. R.

Hoi,

Ik dacht eerst ook dat dat niet kon kloppen, een Eberhard met een LeCoultre uurwerk. Maar na wat googelen vond ik deze oude ebay aanbieding via Google Cache:
http://74.125.77.132/search?q=cache:uOmufpFOmMUJ:cgi.ebay.at/EBERHARD-CHRONO-mit-VALJOUX-72-von-le-Coultre_W0QQitemZ330244660699QQihZ014QQcategoryZ49251QQcmdZViewItem+"eberhard+%26+Co"+"Valjoux+72"&hl=nl&ct=clnk&cd=49&gl=nl&client=firefox-a

Het betreft hier een zelfde horloge maar dan uurwerk nr.96. Volgens de beschrijving was het aantal van deze horloges gelimiteerd tot

170 omdat LeCoultre niet meer uurwerken beschikbaar had. Schijnbaar waren deze uurwerken in de jaren '50 van LeCoultre overgenomen.

Oh, en het horloge is dus inderdaad verguld (20 Micron)

Groet,

Marc

Kijk, dat is mooi (tu)
En daarom vind ik dit forum dus interessant.

En dan ben ik ook meteen mans genoeg om m’n oprecht excuus te maken voor m’n geschreeuw.
En ik zal een edit doen m.b.t. de schandpaal.
(edit is niet meer mogelijk)

Blijft er voor mij over dat ik het een zeer bijzondere actie vind van Eberhard. Zeker omdat er op het deksel staat dat er een originele signature op zit…

Kun je dit dan verklaren vanuit (quarz) crisisgedachte, of “lamlendigheid”…

Ik heb het verhaal in elk geval opgeslagen in m’n database:

Hier een foto van 096/170


bron: the watch scout


bron: the watch scouts

Respect (!) XXof voor je research (tu)

Ja, zeer waarschijnlijk is dit een product van de quartzlamlendigheid.

Je moet niet vergeten dat behalve Rolex bijna alle merken in de jaren '80 op de afgrond balanceerden, failliet waren, of stonden te gaan. Dus wat nu een ‘gelimiteerde’ Eberhard is, is heel wel mogelijk een ‘opruimaktie’ geweest van wat men nog in de dozen had liggen, of een begin van een nieuwe periode. Op de Eberhard website wordt het heel eufemistich zo verwoord: 'In the early ‘80s, Eberhard & Co. take pride in being the Swiss company that is launching once again a mechanical chronograph in the market.’

Zelf heb ik (en mijn vader) ook producten uit die tijd, Numa Jeannin’s uit de serie ‘Les Nostalgiques’. Hij heeft er eentje die hier op lijkt:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2usau&1081350011

en ik heb een chrono met Valjoux 7758 en een handopwinder met ETA2801.

Alleen heeft Numa Jeannin het niet overleefd. Doublé was in die tijd trouwens ook heel normaal.

Wat ik zeggen wil, ook als je het niet direkt herkent als iets wat bekend is, kan het toch heel interessant zijn. Er zit wel een LeCoultre gesigneerd Valjoux 72 uurwerk in. Had diezelfde Valjoux 72 in een Rolex Cosmograph gezeten, had iedereen ook over elkaar heen gevallen, maar dan met het kwijl in de mond.

Je koopt in mijn ogen met dit horloge een stukje van de Zwitserse horloge historie, wat meer is dan een Eberhard alleen.

Mooi speurwerk van XXoF, en ook Arjen heeft hier wel een punt, geloof ik. Het is en blijft jammer dat de verkoper van het horloge niet iets van deze info kon aanbieden. Hij weet dus totaal niet wat hij verkoopt, en zijn vraagprijs is gebaseerd op een hem onbekende taxatie waar een hem onbekende eBay-verkoper mee schermt.
Dat vind ik spijtig. Verder is dit draadje eigenlijk best interessant geworden met al die info over dit horloge! (tu)

Arjen Schreef:

Wat ik zeggen wil, ook als je het niet direkt
herkent als iets wat bekend is, kan het toch heel
interessant zijn. Er zit wel een LeCoultre
gesigneerd Valjoux 72 uurwerk in. Had diezelfde
Valjoux 72 in een Rolex Cosmograph gezeten, had
iedereen ook over elkaar heen gevallen, maar dan
met het kwijl in de mond.

Je koopt in mijn ogen met dit horloge een stukje
van de Zwitserse horloge historie, wat meer is dan
een Eberhard alleen.

Ik vind dit nu ook om te kwijlen, dat uurwerk is natuurlijk geen prul en het verhaal is cool!
En m.b.t. je punt over de historie ben ik het helemaal met je eens.

@anon69152993na G. : Je hebt natuurlijk gelijk maar als ik naar mezelf kijk reageer ik vaak ook op betrekkingsniveau. In dit geval was dat het woordje “azijnpisser”.
Het is de kunst om juist op inhoud te blijven reageren want dan ontstaan er mooie dingen.

Het was handiger geweest als het verzoek om info en het verkoopverhaal niet samen hadden gelopen. Maar ja, achteraf is alles makkelijker.

Ik heb in elk geval weer een boel geleerd :wink: (tu)

Gr. R.