Eberhard & co chronographe 1950 (nieuw lid)

Er zijn veel merken die nu ook nog horloges uitgeven als replica’s met originele oude uurwerken. Die uurwerken kopen ze ergens op in een lot en bouwen daar iets moois van. Mijn vermoeden (want dat was het) dat het in dit geval ook zo zou zijn komt van de inscriptie van de achterkant van het horloge. Eberhard heeft op dit moment ook een replica collectie (zie de rechter catalogus op http://www.eberhard-co-watches.ch/en/lescollections.html). Ik weet niet of daar ook oude uurwerken in zitten maar dit zal daar een voorloper van zijn.

Het was wel beter geweest als aaron meteen even wat duidelijker was geweest over de herkomst en de inhoud van zijn horloge.

Wat staat hier nu eigenlijk:

M’n Frans is niet goed en m’n interpretatie was dat er een origineel (Eberhard) gesigneerd uurwerk in zit…

Hoi,

Op het horloge staat volgens mij:

Eberhard & Co
’Ántieke’uitgave
Gelimiteerd op 170 chronografen
Uurwerk uit de jaren 1950
Met originele signatuur

Het zou dus kunnen dat met originele signatuur bedoeld wordt de originele signatuur van de oorspronkelijke leverancier.

XXoF Schreef:

Het zou dus kunnen dat met originele signatuur
bedoeld wordt de originele signatuur van de
oorspronkelijke leverancier.

Merci!

Ik blijf het vreemd en verwarrend vinden, zonder verdere twijfel overigens.

gr. R.

Ik heb maar één advies: Veel lezen, heel veel lezen.

Je vertaling is correct. Met ‘mouvement des années 1950’ bedoelen ze ‘uurwerk uit de jaren vijftig’ (en dus niet: uit 1950).

Paul G. Schreef:

Je vertaling is correct. Met ‘mouvement des années
1950’ bedoelen ze ‘uurwerk uit de jaren vijftig’
(en dus niet: uit 1950).

Ja, mijn vertaling was inderdaad misschien te letterlijk, ik schreef “uurwerk uit de jaren 1950”.

Ik vermoed dat de Fransen zeggen “de jaren 1950” terwijl wij zeggen “de jaren '50”.

Groetjes,

Marc

Mijn complimenten voor XXof en Arjen.
Bedankt voor dit speurwerk (heb ik niet voor elkaar gekregen) en ben blij met deze info. TOP!!!
mvg

zeker een mooi horloge

maar dan toch nog even wat verbeteringen op marktplaats aanbrengen Aaron

te weten

diameter is geen 40 maar 36mm(lijkt niet veel maar elke mm telt)
en het is dus niet geheel goud maar 20µm verguld…(maar dat wist je zelf al)

na mijn laatse bericht heb ik de info aangepast op meerdere sites!

hcptdg Schreef:

Denk dat het tijd wordt om dit klokkie maar te
dumpen op een plaats waar het zich thuis zal
voelen…

Hij staat toch al op de Horlogemarkt?