Eberhard roue a colonnes extra forte grande date

Mijn beste maat heeft van z’n vrouw een prachtige klok gekregen voor hun
huwelijk.
Hij is niet zo van de horlogeforums maar vandaag kon ik hem verleiden voor een sessie :):slight_smile:

Ondanks de heersende aversie tegen grande date is dit echt een cool detail bij dit horloge:

Ook het uurwerk is waanzinnig cool:

De vouwsluiting is met extra beveiliging:

"Hey Jeroen, effe een wristshot… "

“En effe een pocketshot voor de jongens van het forum”

Bedankt voor het kijken!

Groet, Jeroen & Roel.

wow mooi klok, die je niet heel vaak tegenkomt…ook mooi met originele vouwsluiting

Ondanks het feit dat ik niet zo’n fan ben van de romeinse cijfers op de wijzerplaat moet ik, bij het zien van deze Eberhard, bekennen dat dit een bijzonder fraai horloge is.

Mijn beste,

Proficiat voor je beste maat.
Hij hoeft niet alléén meer trots te zijn op zijn zeer attente en liefhebbende echtgenote. Maar deze ’Eberhard & Co.’ zal hij eveneens met gepaste trots omarmen.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Mooie klok van je maat, vooral het uurwerk vind ik mooi. Wat is dat voor tandwiel dat er uit ziet als een lichtmetalen velg (beste omschrijving die ik kon verzinnen)…

Maar je moet wel effe uitleggen wat je bedoelt met de ‘heersende aversie tegen grande date’ ?? Heb ik wat gemist ?

Hent Schreef:

Mooie klok van je maat, vooral het uurwerk vind ik
mooi. Wat is dat voor tandwiel dat er uit ziet als
een lichtmetalen velg (beste omschrijving die ik
kon verzinnen)…

Maar je moet wel effe uitleggen wat je bedoelt met
de ‘heersende aversie tegen grande date’ ?? Heb ik
wat gemist ?

Hent,

Met dat tandwiel kan ik je niet helpen…

M.b.t. de grande date… ik ben op meerdere fora actief (en doe een post vaak knippen en plakken…) en over het algemeen houd men niet zo van enorme datum vensters.

Echter bij deze E is het cool, mijns inziens. (tu)

Vind ik ook, fijn om te weten dat ik eens iets wel mooi vind dat de goegemeente dan niet mooi vind hahaha
Wens je vriend veel plezier ervan !

Volgens mij is het een z.g. ‘Schaltrad Chronograph’ (op z’n Duits) En ik denk dat je het ‘Schaltrad’ (schakelrad, ‘ratchet wheel’ op z’n Engels) van de de chronograaf bedoelt.

Inderdaad, datgene wat er uitziet als een “velg” is juist de essentie van dit horloge: het kolomrad (roue à colonnes, schaltrad of column wheel), met andere woorden, zoals Tom al zei: het schakelrad tussen de verschillende standen van de chronograaf.

Steviger, vereist minder onderdelen en die leggen bovendien een kortere weg af om de chrono-functies te schakelen…

MVG,

Chris.

een 321-tje als het ware :slight_smile:

Je maat boft maar met zo’n vrouw!

Hey Roel, leuk dat je de Eberhard even met ons wil delen. Ik vind het een mooie klok!

Hij boft zeker met zijn vrouw, maar het is mooi niet zijn klokkie :slight_smile: :slight_smile:

zie de openingspost: Mijn beste maat heeft van z’n vrouw een prachtige klok gekregen voor hun
huwelijk.

Toffe klok! En inderdaad je maat heeft een vrouw om te houden! En niet alleen van te houden :wink:

Zeer mooi horloge met een chique en klassieke uitstraling!

Enig idee van de prijs? (dit in verband met het feit dat ik erover zit te denken om naast mijn Zeno Flatline Retro Big day/date en mijn Maurice Lacroix Masterpiece Peseux 7046 een derde klokje :smiley: aan te schaffen, zo rond de zomer van 2009).

StateOfMind Schreef:

Zeer mooi horloge met een chique en klassieke
uitstraling!

Enig idee van de prijs? (dit in verband met het
feit dat ik erover zit te denken om naast mijn
Zeno Flatline Retro Big day/date en mijn Maurice
Lacroix Masterpiece Peseux 7046 een derde klokje
:smiley: aan te schaffen, zo rond de zomer van 2009).

4.9K

Bedankt voor de snelle reply! Prijs ligt helaas 2900 euro buiten mijn budget.

StateOfMind Schreef:

Bedankt voor de snelle reply! Prijs ligt helaas
2900 euro buiten mijn budget.

Via de baai kun je soms Eberhard horloges kopen die fors onder de nieuwprijs zitten. Wellicht is dat een optie?

Wat me het meeste bevalt aan het horloge is de ‘kleur’ van de wijzers op de eerste foto. Het komt door de lichtinval maar ik vind het wel een coole uitstraling hebben.

Mvg.
Okki

P.S.
Is het een 2e hands of is je vriend al 5 jaar getrouwd? Ik zie wel erg veel sporen van gebruik op de foto’s. :wink:

Okki Schreef:

Wat me het meeste bevalt aan het horloge is de
’kleur’ van de wijzers op de eerste foto. Het komt
door de lichtinval maar ik vind het wel een coole
uitstraling hebben.

Mvg.
Okki

P.S.
Is het een 2e hands of is je vriend al 5 jaar
getrouwd? Ik zie wel erg veel sporen van gebruik
op de foto’s. :wink:

Grappig… op het andere forum vond iemand dat de wijzers te goedkoop oogden t.o.v. de rest van het horloge. Zo zie je maar weer… over smaak valt enz.

Nee, niet 2e hands… hij draagt het ding sinds eind mei 2008… (:smiley: (:smiley: (:smiley: