Echo/Neutra Rivanera

Ik vind dit een mooi horloge, de laatste tijd heb ik een zwak voor rechthoekig/vierkant/tank-achtige modellen. Ook de wat “ouderwetsere” vormgeving gecombineerd met moderne techniek en materialen, spreekt me aan.

Maar…
Water resistance: 30m
is dan jammer genoeg weer zo tegenstrijdig met het i.m.h.o. sportieve karakter als het horloge aan de rubberband zit. Licht draagbaar en makkelijk vergeten aan de pols, dan moet het net wat meer water kunnen hebben.
Misschien ligt het aan mij, mogelijk komt hij er toch wel eens.
Zou nog mooier zijn als deze “one-off” geproduceerd zou gaan worden.

13 likes

Deze ziet er best strak uit.

1 like

Ik heb al een tijdje Echo/Neutra Rivanera (picolo) in het vizier.

Je ziet de combinatie toolish en “tank achtige” niet vaak. Cartier had nu net een santos in bead blasted titanium uitgebracht en corniche….thats it. Alle andere tanks zijn hoogglans op de een of andere manier.

De vraag is, wat wil je ermee gaan doen? Handen wassen, duik in het zwembad, douche?

Ik heb dat allemaal gedaan met holroges zonder bar rating. Casio fw 91 anyone?

Wellicht de fabrikant mailen waar hem op getest hebben en hun advies.

Want als het om het design gaat: Doen!

3 likes

Rivanera is gewoon leuk, en 30m waterdicht is prima voor 99,9% van al m’n dagen op aarde.

3 likes

Niet echt een uitbundig ding.
Beetje erg sobertjes.
En die “moderne techniek” was in 1982 al niet echt modern.

Leuk gothicie ding wel.
Maar voor 15 meier heb je morgen zowat 4 audemars piguetzzzzzz.

1 like

Deze al gespot?

5 likes

Volgens de schietlessen rustig inademen, half uitademen en vasthouden, en langzaam de trekker geheel overhalen :joy:. Het is natuurlijk de vraag of dat in horlogeland ook zo werkt :watch:

2 likes

Ik doel op het gebrukte titanium afgezet tegen een wat traditioneler kast vorm

Soms moet je gwn kopen wat je mooi vind zonder al te veel na te denken. Zelf dingen ondervinden en ontdekken en niet kijken naar het merk of logo op de dial. Ik vind ze tof

5 likes

Normaal gesproken ben ik niet zo van de microbrands, maar Echo/Neutra vind ik echt gave dingen maken. :+1:

En wat Fate zegt: 30m is voldoende joh.
Met een leren bandje ging je er toch al niet mee zwemmen.

1 like

Dit is cool as F. En dat minimalisme vond ik ook gaaf op sommige Cartiers.

2 likes

De piccolo is echt een pareltje. Ik heb zowel de standaard Rivanera als de Piccolo gepast, en in de handen gehad. Met mijn polsen van 16,5 cm merkte ik al gauw dat de piccolo toch wel het beste draagt om de kleine pols. Maar zowel de Rivanera als Piccolo zijn prachthorloges.

De strakke afwerking, blasted finish op de kast, het sportieve maar ook elegante karakter, en de kleine details deed mij de Rivanera/Piccolo al gauw waarderen. De piccolo heeft voor mij een plekje op mijn wensenlijstje bemachtigt! :ok_hand:t2:

2 likes

Hear, hear. Staat hier ook op de lijst van “nog te ervaren”

Waar heb je hem gepast?

1 like

Ik geef je geen ongelijk. Ik vind de tank ook prachtig maar die is me toch wat te klassiek en zie je vaker dan dit model.

Ikzelf heb ze bij Seriouswatches gepast (ligt voor mij een stuk dichterbij dan DE of BE)
Is een aanrader, goeie service en zijn niet te beroerd om een stap extra te doen.:+1:t2:

1 like

Zeker. Ik heb meer “30mtr waterdicht” horloges. De Rivanera spreekt me vooral aan, aan de rubberen band en draagt dan licht, wordt enigszins gepromoot als sportief en met die insteek mag de fabrikant de waterdichtheid wat beter laten aansluiten bij dat idee imo.
Verder zwem ik sowieso nooit en de douche (mocht af doen eens vergeten zijn) overleefd hij vast.

jazeker

1 like

Hij moet op rubber :slight_smile:

1 like

Om te verloten bij de kinderopvang

2 likes

Vind dat van alle horloge merken dat echo/neutra wel de meest gebalanceerde modellen op de markt zet.
Dingen zijn stuk voor stuk echt goed gelukt en easy on the eye.

Maar de tijd aflezen op een horloge is echter wel een pre.
En dat is lastig bij de jouw gesuggereerde.

1 like

Rubber is voor om je velgen.

1 like

Was hier niet iemand een aantal maanden geleden vrij (terecht) kritisch over de afwerking van de kast?