Echo / Neutra

Iemand bekend met het merk Echo/Neutra?

Kwam dit merk tegen op Instagram en de modellen zagen er wel cool uit!

Screenshot_2023-11-17-08-52-28-17_1c337646f29875672b5a61192b9010f9|319x500

Iemand ervaring met dit merk?

Grts

3 likes

Is dit het horloge?

2 likes

De plaatjes vind ik leuk in ieder geval. En er zit een Sellita SW200-1 automatic elaboré in, dus lijkt me wel ok.

Leuk horloge. Ondanks dat er veel bekende elementen van andere horloges geleend zijn vind ik hem geslaagd. Aan de merknaam kan ik echter niet wennen. Die is voor mij een afknapper.

Ik heb er 1 dit jaar gekocht.
Leuk ding, al zeg ik het zelf.
Ik wilde een keer iets met een maanfase, en deze was zeer betaalbaar.

Kwaliteit zit wel snor. Ook omdat er een Sellita in zit. En mooi verpakt ook met tools om de band in te korten enzo. Was verrast door een geschroefde kroon ook.

Ik zit te denken aan nog Ă©Ă©n aan te schaffen. Ziet er leuk uit, en ik weet nu dat de kwaliteit verder zeker prima is voor wat je betaald.

5 likes

Ja, dat heb ik nou ook. Hoe belachelijk het ook is, ik vind de naam gewoon stom.
Voor de rest leuke, betaalbare desk divers en vintage-geĂŻnspireerde horloges met een prima uurwerk.

Alleen die naam…

1 like

Er zijn wel een paar Echo Neutra horloges op HF te vinden. Ze zijn best cool :sunglasses: en de prijs/kwaliteit verhouding lijkt heel goed. Niemand nog hier gezien met de duiker?

1 like

Yep, heb de mijne nu ruim een half jaar. Zeer tevreden over. Snelle verzending. En als je hun serviceafdeling nodig hebt zijn ze ook erg snel. En in elk mailtje dat ze sturen wordt de directeur/eigenaar meegenomen in de CC.
Horloge is kwalitatief erg goed. Uurwerk Selita kun je natuurlijk niets slechts over zeggen. Horlogebanden die erbij zitten zijn goede kwaliteit. Bij beide banden een eigen gespsluiting. Dus die hoef je niet om te zetten bij een bandenwissel. Ook leveren ze er een wissel-tool bij. Goed en mooi verpakt. En voor het oog ook een beauty.

2 likes

Leuk merk , zit er ook wel eens naar te kijken…

1 like

Ja heerlijk model dit

1 like

Afgelopen week hebben ze een nieuw model geĂŻntroduceerd!

Wat vinden we er van? Ik vind het een drukke bedoening, maar zeker de bronzen wijzerplaat heeft iets… kwestie van wennen?

1 like

Al een paar keer naar dit merk liggen lopen te loeren; wellicht komt er nog eens eentje!

2 likes

Gaaf he, ook bijna gekocht, maar de twijfel vooralsnog toch te groot. Verwijzing naar de Olympische spelen uit 1956, daar miste ik wellicht de connectie. Wie weet…

Ik heb een paar jaar geleden een tijd met mijn vinger boven de aankoopknop voor een Echo Neutra gezweefd maar toen de knoop niet doorgehakt.

De modellen spreken me nog steeds aan!

De Chrono vind ik prachtig, maar voordat ik zou kopen zou ik wel willen ervaren hoe het ultra gedomed saffie4 werkt op deze stevige Chrono. Het zou ech wel eens heel gaaf kunnen zijn!
Mooi uurwerk! Ik hou van handwinders.

Qua prijs wel in een segment waarin er ook veel andere opties in beeld kunnen komen, maar ik schrijf hem zeker niet af!

10 BAR wr is een pré!

En de naam is ook Prima! Ik had vroeger jammer genoeg iets tegen Fortis horloges omdat dat in mijn brein een Bank was…. Wat zou ik ontdekt hebben als ik me die beperking niet had opgelegd?

Edit: 12 uurs gmt, gelinkt aan de dag nacht indicator! Het wordt steeds leuker!

1 like

Nog nooit een in het echt gezien, maar op Instagram trekken ze steeds mijn aandacht. Een paar coole gmt’s met lumed bezel. Zelf geen probleem met de naam om eerlijk te zijn.
Ze doen me vaak denken aan San Martin horloges, weet niet goed hoe het komt.

Zo, die day/night indicator is echt wel super leuk inderdaad!

Vind veel van hun modellen echt wel gaaf. In het verleden hebben ze ook een bronzen chrono als limited edition uitgebracht, die ik ook nog altijd tof vind.

Wellicht raak ik in de toekomst toch zodanig overtuigd dat er toch een Echo/Neutra komt :slight_smile:

1 like

Ik kijk ook al langer naar Echo Neutra. Ik vind ze onderscheidend en tof :ok_hand:. Wie weet?

1 like

Even de Echo/Neutra omgedaan. Die krijgt de laatste tijd wat minder draagtijd dus die mag vanavond nog eventjes om.

7 likes