Ervaring met het merk Echo/Neutra

Beste HF leden sinds enige tijd volg ik het merk Echo/Neutra. Op zich zien de horloges er netjes uit etc. Maar zijn er HF leden die ervaring met dit merk hebben.
15 juni komt er een nieuw model type 1956 ik heb intresse om mij in te schrijven voor de aankoop van dit horloge.

Maar twijfel of ik niet voor dit geld een occasion Omega Seamaster vintage richtprijs € 750,00 zou kopen.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Peter

4 likes

ik neem aan dat het deze is

3 likes

Ik vind het wel een tof en eigen design. De pre-order prijs zou 390 euro zijn. Ik ben benieuwd of dat incl. btw is maar dat zou een mooie prijs zijn.

Ik heb nog geen ervaring met het merk, behalve dat ik het al enige tijd op Instagram volg. Maar ik ga deze pre-order wel even in de gaten houden.

1 like

Zijn er nog mensen hier die voor de 39mm Averau zijn gegaan (pre-order op Kickstarter)?

De 3-hand automatic lonkt toch wel in het blauw, al vrees ik voor de overlap met 2 andere horloges die ik al heb.
Ik vind de wijzers net te lomp en uren-wijzer had een fractie langer gemogen, maar 't geheel heeft wel wat…

1 like

Ik heb mij ingeschreven voor pre order😃.
Was op zoek naar een horloge met blauwe plaat, onderscheidend uiterlijk, vriendelijke prijs met compacte afmetingen.
Erg leuk model en voor de early bird prijs veel waar voor je geld.
Het wordt deze:

2 likes

Ik twijfel ook dagelijks over precies die versie…

-Vind ik de uur-wijzer niet net te grof/brede pijl? :anguished:
-Vind ik de 3/6/9 markers niet te lang (terwijl de andere 2 modellen dit wél mooi korter hebben)
-De lederen strap oogt wat goedkoop, terwijl die van de Moonphase versie wel luxe oogt… :hushed:
-De merknaam (is online veel over te doen…)…Tja, Neutra is weer wél één van m’n favo mid-century architecten (Lautner met stip op 1). :woozy_face:

2 likes

:grinning_face_with_smiling_eyes: Succes met je keuze.
Bandje oogt inderdaad wel wat goedkoop, maar daar heb ik er wel wat van in huis😁
Ze hebben nog een upgrade gedaan in het uurwerk, het is nu de Sellita Elabore geworden.
Als je hem ook wil dan zou ik niet te lang meer wachten. Er is er nu nog maar 1 voor de early bird prijs.

Het viel me op, dat ze er eerst 50 beschikbaar hadden en dat ineens teruggeschroefd hebben naar 22. :face_with_raised_eyebrow:

EDIT: En nu zijn er weer 4, want totaal 25 beschikbaar?! Leuk man, ‘moving targets’… :upside_down_face:

1 like

:rofl: inderdaad. Dat geeft weer wat ruimte​:+1:

Prijs/kwaliteit lijkt de Cristallo toch best interessant :thinking: