Echt mooie foto's maken

Ik fotografeer heel veel, maar mooie foto’s maken van mijn horloges lukt me nog steeds niet. Althans ik ben zelf niet tevreden, mede gezien het feit dat ik foto’s zie van forumleden waar ik jaloers op ben. Niet altijd op het horloge maar meer om de kwaliteit van de foto.
Geef mij (ONS!!) eens wat tips. Laat eens zien HOE je die foto’s maakt. Maak je een “tentje” waarin je het horloge legt en van buitenaf belichten zodat je de schitteringen kwijt bent?
Kom , fotograferende forumleden, maak ons eens wat wijzer. Kom nou niet met eenverhaal oversluitertijden, diafragma’s ed. maar HOE!

Als ik het echt goed doe dan neem ik een stuk A1 papier, dat leg ik neer zodat met het de helft om de grond en de helft tegen de muur ligt. Krom dus, dan zie je alleen de witte achtergrond op de foto.

Hierbij twee 500 watt bouwlampen van de bouwmarkt en een polarisatiefilter op mijn lens om schitteringen en reflecties tegen te gaan.

Dan alles even goed positioneren zodat de schaduw niet in de bocht van het papier terecht komt enzo…

Heb alleen geen voorbeelden, ik heb nog geen horloges op deze manier op de foto gezet, alleen andere kleine voorwerpen.

Camera: Canon powershot A 60 - stand : AUTO - flitser uit - Tulpje stand
zelfgemaakte licht box van een oude doos, wanden gemaakt van Blokker placemats :slight_smile:
verlichting: wit tl licht.
maak ook veel fotos bij daglicht binnen.
belangrijkste is veel fotos maken onder verschillende hoeken, en ook het horloge steeds anders neerleggen.
en vooral goed kijken door je zoeker, what you see is what you get.

groet, André

Hier ook nog een hoop handige tips: http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,23410