Is dit een echte Prisma of een Ali-fantasiemodel?
Ik heb zitten zoeken, maar dit model kwam ik nergens tegen, dus ik twijfel of het wel een echte Prisma is.
Aan de andere kant vraag ik me dan wel weer af of het lucratief is om een neppe Prisma te maken. Dan ga je toch eerder voor de wat duurdere modellen.
Ik hoor het graag, alvast dank.
Neppe Prisma🤔
Is gewoon een echte.
Beetje viezig maar scherpe tekst op de dial, markers zitten recht, geen rare pushers of kroon.
Een echte Prisma
Denk ik
Wat bedoel je met Ali model?
Deze faken ze vast niet. Gewoon doen!
Goed om te horen, bedankt voor de reacties.
Ik denk inderdaad dat dit een echte prisma is Peter.
Helaas worden niet alleen dure merken nagemaakt. In china worden ook vintage horloges van inmiddels opgedoekte merken gemaakt. Dan is de kans op een claim laag. Ook worden populaire vintage merken nagemaakt, enicar, rado, citizen en favre leuba zijn helaas berucht om (soms best mooie) namaak uit china.
Bij Aliexpress of Wish zie je fantasie modellen van bekende dure merken voor 10 of 15 euro. Ik was bang dat het zoiets was.
Zelfs van de Casio F-91W van rond de € 12,- origineel bestaan fake modellen!
En van wanneer zou deze Prisma kunnen zijn?
Hier staat Prisma op de wijzerplaat bij mijn weten worden er geen fake horloges verkocht op Ali.
Ali stikt van de namaakmerkhorloges. Meestal niet opvallend, want volgens de regels mag het niet. Maar dan staat er ergens in de omschrijving “with logo” en dan weet je genoeg.
Dit is niet waar.
Ga eens wat nuttigs doen. Ruud
Bij Prisma is het misschien de moeite niet voor fakes. Is denk ik ook niet een bekend merk in china.
Maar prisma heeft zelf ook Chinese uurwerken gebruikt dus maakt het niet makkelijker. Heb er 1 van jaar of 16 geleden met seagull achtig uurwerk van een juwelier met doos en bon, gewoon origineel Prisma horloge.