Echt? Of echt nep?

Verzoekje voor de Omega-experts hier. Via mijn oom dit horloge in handen gekregen en ben al een paar uur het internet aan het afstruinen… Alle losse delen (wijzers/plaat/indices/etc) lijken met Omega te kloppen voor zover ik als leek kan zien maar dit geheel bij elkaar kan ik nog nergens vinden.

Foto’s!!!

4 likes

Lijkt mij ook niet een nepperd maar ik ben geen expert. Het kan zijn dat het een frankenstein is?

Maak hem gewoon eerst eens open en kijk welke referentie het is

How? Is dit te doen met huis-tuin-keuken materiaal of beter laten doen? Heb dit nog niet eerder gedaan.

Zo te zien gewoon klik deksel dus met aardappelschilmesje zou je een poging kunnen wagen.

Ziet er hartstikke echt uit, inderdaad even (voorzichtig) deksel ploppen :crazy_face:

1 like

Overigens denk ik ook dat hij echt is

Die is echt, jaren 50 met zgn honeycomb wijzerplaat. Flink gepatineerde plaat maar dat is vrijwel altijd bij wijzerplaten met textuur, leuk ding.

Kaliber gok ik 268 of 283.

1 like

:face_with_monocle: Ik gok echt… gezien de leeftijd had je volgens mij toen nog geen replica’s. Kan wel zijn dat het horloge een “merkwaardige” onderhoudshistorie heeft…

Bedankt voor de reacties allemaal, zal hem eens open proberen te maken en hier dan nog een foto posten… Kan iemand mij vertellen of hier ook nog een modelnaam (Geneve/Constellation/oid) aan valt te hangen?

Nope, dit horloge heeft geen modelnummer alleen referentie nummer.

Open maken met enige voorzichtigheid svp, uitschieten met een mes en een kras trekken op het horloge zou zonde zijn en zeker niet met een schaar of iets dergelijks aan de gang gaan.

Hoe is dit verhaal nu afgelopen?

5 likes

Heel goed! Hij is volledig echt en nog steeds in mijn bezit en het enige horloge wat ook nooit weg gaat. Vorig jaar door @koen een volledige servicebeurt gehad en is weer als nieuw.

Draag hem nu minder regelmatig dan eerst omdat ik hem nu meer bewaar voor de speciale dagen.

42 likes

Mooi zo. heel mooi horloge btw

1 like

Thnx man

Lekker man, vooral op dat bandje. Ziet er lekker uit!

1 like

Dankje, lees net dat je 2 Cartiers incoming hebt?:joy: staat ook nog eens op de wenslijst

1 like

Eentje incoming, andere winnende bod, nog even afwachten. Heb je ook een ref nummer van je omega ?

1 like

Mooi zondags horloge!:wink:

1 like

Lekker bezig!:sweat_smile::ok_hand: nee, voor zover ik weet is deze van de tijd voor de ref. nummers. Mocht iemand hem wel weten dan vooral graag delen.

1 like