Echt of fake moonwatch Apollo

Hallo allemaal,

Ik zit in een FB-groep genaamd “stukken van mensen” en zo nu en dan passeert er tussen een hoop bagger en brol ook eens een horloge. Gisteren een zogezegde Omega Speedmaster “Moonwatch” uit 1969. Voor de duidelijkheid, ik ben helemaal niet de eigenaar en heb niets te maken met dit horloge. Ik vind het gewoon leuk om te doen en vermeld alvast graag waarom ik denk dat het niet om een echt exemplaar gaat. Ik hoor graag van jullie experts of ik het juist heb of niet. Als ik het fout heb, heeft de dame in kwestie een heel leuk exemplaar in huis.

• Lijkt me hoe dan ook belabberde kwalititeit.
  • Bezel bladert af.
  • Typo op de achterkant helemaal niet verfijnd.
  • metalen tussenschakels.
  • Metaal tussen de chronoknoppen (of hoe noem je dat)

Screenshot 2021-05-25 at 17.13.14|409x500

3 likes

Hier in ieder geval het achtergrond verhaal van de echte Omega Speedmaster moon watches:

Wat een beauty😍

Mooi exemplaar, zo zie je niet zo veel!
Alleen de chrono wijzer van de subdial bij de 6 reset niet helemaal verticaal, dus moet misschien even naar gekeken worden.

Dat noem je tarnished gold. Ze heten pushers.

1 like

Cool ding! Goud zou in bepaalde hoekjes inderdaad geoxideerd kunnen zijn, vandaar de donkere kleur.
Grappig dat de gravering op de achterzijde inderdaad niet echt scherp is, misschien komt dat door de rode opvulling.

BA145.022 een van de latere versies waarbij de caseback grafure opgevuld was (vroege serie had een normale gravure.)

Maar is het echt?

Ik denk dat hij de crown guards bedoelt

Think so. Lekkere vondst damn!

Denk gewoon een echte!! Afbladderen komt door de leeftijd. Denk dat ze vroeger ook niet zoon goede fakes maakte.

Ik zou het wel durven gokken :grimacing:

2 likes

Is er überhaupt een echte?

afbeelding

2 likes

Mooie vondst. Heel HF is nu lid van die Facebook groep denk ik :slight_smile:

3 likes

Heb de dame toch maar eventjes ingelicht van de bevindingen hier.

5 likes

Gewoon 250 euro geboden en horloge opgehaald neem ik aan :rofl:?

Kijken wie op HF binnenkort een NA heeft :thinking:

Dat is netjes :+1:

Extreem netjes. Ben benieuwd hoeveel mensen dat zouden doen.

2 likes

Mensen die van een horloge willen genieten als ze hem dragen.

1 like

Draagt wel lekkerder als je het voor een ontzettend goede prijs gekocht hebt denk ik.

1 like

:crazy_face: