Echt of fake?

Kwam deze tegen op MP.

Ik twijfel bij de echtheid… Met name doordat er op de achterdeksel staat hoeveel karaat het is en niet in de binnenkant. Kan iemand zorgen voor opheldering? Want wanneer dit fake is lijkt me dit oplichting:

http://link.marktplaats.nl/528337934

Geen verstand van die dames dingen, maar denk dat je dit geen oplichting kunt noemen als het een fake blijkt te zijn. Waarom? Ze geeft aan dat het naar de juwelier mag voor een test en geeft zelfs niet goed geld terug. Als het toch wel fake is koop je het niet simpel zat.

Geld terug als je betaald heb… Zie het maar eens terug te krijgen…

Dan betaal je niet. Laat je het lekker nakijken waar je wilt en koop je het als t goed voelt.

hcptdg Schreef:

Geld terug als je betaald heb… Zie het maar
eens terug te krijgen…

Ben ook een cynisch mens (denk ik) maar hier zie ik nou (afgezien van het horloge, want dat ken ik niet) weinig fout in. Je mag er mee naar een juwelier, je krijgt je geld terug ook als je per post koopt. Daar kan je ook nog redelijk zeker van zijn want je kan met PayPal betalen. Laten we hier nu niet altijd van het allerslechtste in de mens uitgaan. Geeft een verzurend effect op de lange termijn :slight_smile:

meziya Schreef:

Geen verstand van die dames dingen, maar denk dat
je dit geen oplichting kunt noemen als het een
fake blijkt te zijn. Waarom? Ze geeft aan dat het
naar de juwelier mag voor een test en geeft zelfs
niet goed geld terug. Als het toch wel fake is
koop je het niet simpel zat.

Lees de eerste zin van de advertentie eens en zeg dan nog dat dit geen oplichting is… (mocht het horloge fake blijken te zijn)

Zij denkt, weet of denkt te weten dat het horloge echt is. Dat kan toch?
Ze zegt dat je het mag laten checken etc. dus ga ik niet het slechte ervan inzien.
Heb wel meerdere verkopers meegemaakt die dachten iets echts te verkopen (ja ze dachten het echt) waarbij het nep bleek te zijn.

meziya Schreef:

Zij denkt, weet of denkt te weten dat het horloge
echt is. Dat kan toch?
Ze zegt dat je het mag laten checken etc. dus ga
ik niet het slechte ervan inzien.
Heb wel meerdere verkopers meegemaakt die dachten
iets echts te verkopen (ja ze dachten het echt)
waarbij het nep bleek te zijn.

Wat ik hieruit opmaak is dat wanneer iemand denkt te weten dat het echt is dat hij/zij het ook als zodanig mag verkopen? Dat lijkt me een slechte zaak.

En daarbij kan ze natuurlijk erin zetten dat je het mag laten checken en niet goed geld terug etc. dat is natuurlijk goed voor het vertrouwen van de koper. Misschien wacht ze dan wel tot er een naiëfe koper komt die dit niet gaat doen.

Mijn punt is, denk eerst even goed na voor je wat koopt. En m.i. is deze fake daar het aantal karaat op de achterdeksel staat i.p.v. erin. Ook heb ik dit type nog nooit gezien. Hij kan wel van echt goud zijn maar of het een echte Rolex is…

Conclusie, pas altijd goed op als je wat koopt maakt niet uit waar.

BreitlingBerend Schreef:

Wat ik hieruit opmaak is dat wanneer iemand denkt
te weten dat het echt is dat hij/zij het ook als
zodanig mag verkopen? Dat lijkt me een slechte
zaak.

Ja, ik denk dat je dat als particulier mag, zeker gezien de geboden bereidheid om de echtheid te laten controleren etc. Als koper heb je een onderzoeksplicht, dus vul die goed in, zou ik zeggen!

N.B. je zult best gelijk hebben over het “fake” zijn van het horloge, maar dat maakt een onwetende verkoper geen crimineel.

Of het goed of fout is daar verschillen de meningen over. Ik vind ook dat ze eerst 100 procent zeker moet weten of het echt is of niet. Dus laten nakijken e.d.
Maar ik kan haar ook wel begrijpen dat ze het op deze manier doet (zoals ik eerder al aangaf).

Wat je aangeeft over die naiefe verkoper die ze zoekt, daar kan ik me wel in vinden. Heb dat namelijk wel eens meegemaakt. Een verkoper op MP met een nep Rolex die ik mailde. Meneer gaf aan altijd gedacht te hebben een echte in bezit te hebben. Was overduidelijk een neppe vintage. Hij zei dat hij de advertentie eraf zou halen, wat die ook deed. De advertentie keerde een paar weken later weer terug.

Dus tja. Gewoon zelf alles checken en pas betalen als je er zeker van bent dat het om een origineel exemplaar gaat.