Niet nep, alleen de ‘advies prijs’ is nep. Dit is een zogenaamd plakmerk, chinees horloge met mooi klinkende naam op de plaat gedrukt, en een of andere nep-historie.
De prijzen waar ze voor weggaan zijn meestal realistisch, de Buy It Now is complete onzin. Als je ze mooi vindt, kun je er best een euro of 50-75 aan uitgeven, waarschijnlijk heb je er best een tijd lol van.
Marc slaat de spijker op zijn kop.
Er zijn er zelfs die het nóg handiger doen.
Website bouwen, klok opzetten voor 1500 euro, aanbieden op ebay en de potentiele koper gaat googlen en … vind de website!
En die gaat vervolgens ruim bieden en scoort voor 700 euro naar zijn idee een koopje voor een klok die “elders” 1500 euro kost :)o
Jur
Deze verkoper biedt exact aan wat ie niet zegt: goedkoop chinees horloge met veel blabla en totaal uit de lucht gegrepen “adviesprijzen” en zgn. “traditie”.
Heeft zelfs niks te maken met “echt” of “nep”, is een categorie “Germasians” op zich.
Je vindt er 24 in een dozijn op Ebay (da’s dus véél meer dan de traditionele 13… ! ) :+
Als je ze mooi vindt, koop gerust (want op zich zijn die werkjes niet echt slecht) , maar alles boven de 40 Euro is weggegooid geld… imho…
Dank voor jullie reacties, zeer leerzaam voor een beginnend horloge handelaartje.
Het zijn op zich wel leuke klokken, maar niet echt interessant voor internet handel dus. Wellicht wel een idee wat van deze horloges te verkopen op markten/beurzen? Lijkt me dat er zat mensen zijn die er 100-150 euro voor uit willen geven vanwege de looks en de complicaties.
Niet aan beginnen. Dan ben je de dertiende van een dozijn handelaartjes… Bovendien, als je er 100 tot 150 euro voor vraagt, nep je je eigen kopers ook. Niet voor een schandalig hoog bedrag, maar toch…
Maar waarom noem je het neppen? Kijk, als het echt rotzooi zou zijn dat binnen de kortste keren kapot is ben ik het met je eens. Maar dat lijkt me hier niet van toepassing.
Dan is het toch gewoon een marge pakken op een verder eerlijke klok zonder verdere pretenties? Zo werken alle handeltjes volgens mij.
Maar waarom noem je het neppen? Kijk, als het echt
rotzooi zou zijn dat binnen de kortste keren kapot
is ben ik het met je eens. Maar dat lijkt me hier
niet van toepassing.
Dan is het toch gewoon een marge pakken op een
verder eerlijke klok zonder verdere pretenties? Zo
werken alle handeltjes volgens mij.
Je zult garantie moeten geven op je horloges van min een jaar.Hoe ga je de service verlenen? Reken er maar op dat een bepaald percentage niet goed loopt en gebreken vertoont. Dat gaat je geld kosten. Je kunt beter een merk nemen waar je achter staat. Ik denk dat je het “handeltje” een beetje onderschat.
Over de duurzaamheid zou ik niet al te optimistisch zijn. Verder zijn deze klokjes pakweg 40 euro waard, zoals Morse al schreef. Een verkoopprijs van 100 tot 150 euro is dus echt ‘over the top’.
Ach, wat is onderschatting, je moet toch ergens beginnen. Zeg maar wat boerenverstand, ondernemerschap en kennis van horloges en de markt
Voor mij is het “gewoon” heel klein beginnen en kijken of ik dat wat kan uitbouwen. Het zou prachtig zijn als ik er dermate geld mee zou kunnen gaan verdienen dat ik er mijn beroep van zou kunnen maken, maar primair is het vanwege mijn liefhebberij voor horloges!
Aangaande service: in eerste instantie betreft het verkoop van particulier aan particulier, dus zonder verdere service dan wel garantie. Alhoewel er natuurlijk genoeg merken zijn die fabrieksgarantie leveren van 1 of 2 jaar.
Als je daarna groter zou gaan denken, dan zul je ervaringscijfers moeten opbouwen over uitval en de kosten van service. Deze moeten dan weer in de marge worden meegecalculeerd. Maar dat is voor mij nog hele verre toekomstmuziek.
Bottomline voor mij is dat ik ALTIJD eerlijke handel zou willen doen en NOOIT willens en wetens rotzooi, neppers of defecte horloges zal verkopen!!! Het moet voor allen leuk zijn en blijven.
En hoe meer marge je vervolgens kunt pakken, deste betere handelaar ben je in mijn optiek.
Ach, wat is onderschatting, je moet toch ergens
beginnen. Zeg maar wat boerenverstand,
ondernemerschap en kennis van horloges en de markt
Voor mij is het “gewoon” heel klein beginnen en
kijken of ik dat wat kan uitbouwen. Het zou
prachtig zijn als ik er dermate geld mee zou
kunnen gaan verdienen dat ik er mijn beroep van
zou kunnen maken, maar primair is het vanwege mijn
liefhebberij voor horloges!
Aangaande service: in eerste instantie betreft het
verkoop van particulier aan particulier, dus
zonder verdere service dan wel garantie. Alhoewel
er natuurlijk genoeg merken zijn die
fabrieksgarantie leveren van 1 of 2 jaar.
Als je daarna groter zou gaan denken, dan zul je
ervaringscijfers moeten opbouwen over uitval en de
kosten van service. Deze moeten dan weer in de
marge worden meegecalculeerd. Maar dat is voor mij
nog hele verre toekomstmuziek.
Bottomline voor mij is dat ik ALTIJD eerlijke
handel zou willen doen en NOOIT willens en wetens
rotzooi, neppers of defecte horloges zal
verkopen!!! Het moet voor allen leuk zijn en
blijven.
En hoe meer marge je vervolgens kunt pakken, deste
betere handelaar ben je in mijn optiek.
Met alle respect hoor. Je wilt dus plakmerken gaan verkopen zonder garantie op de Rikketik voor 150 euro? Ik wens je heel veel succes.
Tsjonge, jonge, jonge, dat is nou echt wat je noemt “jumping into a conclusion” …
a)
Inderdaad wil ik wat horloges gaan verkopen op de Rikketik, maar die zijn al in mijn bezit en staan helemaal los van mijn initiele vraag in dit topic
Voor het geval je geinteresseerd mocht zijn, wat ik betwijfel gezien de manier waarop je met me communiceert, ik heb nu 4 mooie, nieuwe en hele eerlijke Sector horloges en 1 2e hands Rado-horloge in de “handel”.
b)
Ik probeer me zo veel en goed mogelijk verder te orienteren op de (on)mogelijkheden van de horlogemarkt, zowel in reel life als op internet, met reeds eerder beschreven doel. Vandaar mijn vraag aangaande de betreffende eBay-horloges.
Anyway, blijkbaar zitten jullie met heel veel frustraties over bepaalde zaken, maar dat maakt mijn enthousiasme en ambitie echt niet kleiner.
En nogmaals, ik wil ALLEEN maar EERLIJK handelen. Ik ben tenslotte geboren en getogen Fries en wij krijgen dat van huis uit mee.
Tsjonge, jonge, jonge, dat is nou echt wat je
noemt “jumping into a conclusion” …
a)
Inderdaad wil ik wat horloges gaan verkopen op de
Rikketik, maar die zijn al in mijn bezit en staan
helemaal los van mijn initiele vraag in dit topic
Voor het geval je geinteresseerd mocht zijn, wat
ik betwijfel gezien de manier waarop je met me
communiceert, ik heb nu 4 mooie, nieuwe en hele
eerlijke Sector horloges en 1 2e hands
Rado-horloge in de “handel”.
b)
Ik probeer me zo veel en goed mogelijk verder te
orienteren op de (on)mogelijkheden van de
horlogemarkt, zowel in reel life als op internet,
met reeds eerder beschreven doel. Vandaar mijn
vraag aangaande de betreffende eBay-horloges.
Anyway, blijkbaar zitten jullie met heel veel
frustraties over bepaalde zaken, maar dat maakt
mijn enthousiasme en ambitie echt niet kleiner.
En nogmaals, ik wil ALLEEN maar EERLIJK handelen.
Ik ben tenslotte geboren en getogen Fries en wij
krijgen dat van huis uit mee.
Ik zou eerst eens proberen deze horloges via internet te verkopen. Veel goedkoper dan een stand op de rikketik. En er is niets mis met ambitie zolang je de realiteit niet uit het oog verliest. Het zit hier vol met mensen die de branche door en door kennen. De handelaars die hier rondwaren zijn bijna allemaal begonnen door het uit de hand lopen van een hobby. Verwacht dus geen bakken met geld binnen te halen. Stel je verkoopt je hele voorraad wat ga je dan met je omzet doen? Weet je al welke horloges je gaat verkopen? Ga je je inschrijven bij de KVK? Heb je een ondernemingsplan? Dat zijn toch zaken die je moet weten voordat je de dollartekens in de ogen krijgt. Dit is maar een advies van een totaal niet gefrustreerde horlogehobbyist met ruime ervaring in het inschatten van risico’s voor startende ondernemers. Dat oliebollenverhaal is natuurlijk helemaal niet slim. Is te seizoens gebonden.
Dit heeft in mijn opinie niks met frustraties van doen. Mijn mede-forumleden proberen je er alleen voor te behoeden een (grote) fout te maken. Laat me een voorbeeld geven: Ik heb een half jaar terug ook een zogenaamd ‘roebelin und graef’ horloge gekocht. Toen was ik nog maar net met horloges bezig en door de chique naam, de site met de enorm hoge prijzen en de clausibel ogende verkoper dacht ik dat het wel te vertrouwen was en heb ik het horloge in kwestie gekocht. Helaas constateerde ik een tweetal maanden later dat ik een kat in de zak gekocht had, gezien het feit dat het automatische uurwerk in zijn geheel uiteengevallen was. Voor een prijs van 40 euro zou dat niet zo erg zijn, maar helaas had ik er (door mijn onwetendheid) een hoop meer aan uitgegeven. Dit was al met al een wijze, maar ook een dure les voor mij. Wat ik (en ik denk ook de anderen) bedoelen te zeggen, is dat het voor niemand leuk is om op zo’n manier van een koude kermis thuis te komen. Dit heeft niks met frustraties te maken, maar met een advies (al dan niet bezorgdheid). Verder wens ik je veel succes met je handel alleen hoop ik dat het dan wel bij eerlijke merken blijft.
Mijn reacties waren niet bedoeld als persoonlijke aanval, noch waren het uitingen van enige frustratie. Het was een goed bedoeld advies. Je wilt eerlijke handel drijven. Dan moet je geen slecht product proberen te verkopen voor een te hoge prijs. Doordat je erop blijft doorgaan, wek je de indruk dat je dat nog steeds een goed idee vindt. Of je twijfelt aan het oordeel dat een aantal kenners over deze horloges heeft uitgesproken. Nog één advies dan, en dan stop ik ermee. Koop één zo’n horloge (en betaal niet te veel), en draag het een half jaartje. Dan kun je zelf beoordelen of je achter dit product kunt staan en het met een gerust hart aan de man wilt brengen.
Ik ben zelf van alles wat ik dit topic staat op de hoogte.
Echter, mijn broer heeft 4 jaar geleden ruim toen hij zijn eindexamen vwo had gehaald ook zo’n horloge gekocht en dat loopt nu nog steeds perfect. Het ging ook om een roebelin und graef horloge. Hij had er dacht ik een euro of 170 voor betaald toen. Ik denk dat als je een euro of 40 voor zon klok zou betalen dat je geen miskoop hoeft te doen en toch jaren plezier kunt hebben voor een paar tientjes.
De opmerking “… plakmerken verkopen op de Rikketik …” triggerde mijn wellicht wat felle reactie.
Inmiddels is daar voor mijn gevoel door betrokkenen voldoende nuancering in gebracht. Ik wil zeker niet eigenwijs zijn en graag leren van alle “ouwe rotten in het vak” hier op het forum! Vandaar mijn initiele vraag en de daaropvolgende discussie.
Ik dank allen voor de bijdragen en de lessons learnt zijn voor mij:
hoe misleiding op eBay plaatsvindt
dat het handelen in dergelijke horloges een groot risico met zich meebrengt
Voldoende feedback voor mij om dit soort horloges links te laten liggen.
haha prachtig typisch verhaal van duur laten lijken …
als je deze klok koopt koop je een klok die 50 euro waard is voor 50 euro hahahaha
zo zijn er ook handelaren geweest die zelf wijzers op horloges zetten met een apparte merknaam hier een website van maken met een webwinkel waar de klokken voor 2k plus verkocht werden… zodat mensen dat op gingen zoeken en stom verbaasd waren dat ze voordezelfde klok tussen de 500 en 800 betaalde op ebay hahaha geweldig had ik ook kunnen verzinnen!
ik denk dat als je het klokkie mooi vind dat je hem gewoon moet kopen maar het is niet echt een geval echt of imitatie echt nep eerder ofzo