Is deze een echte heuer of frankenwatch
Lijkt prima in orde. Centrale secondenteller staat wat uit het lood; calculeer een beurtje van 3 a 400 euro in. Uurwerkjes waren destijds nog heel standaard, en meestal niet gedecoreerd of gesigneerd.
Meteen je titel wat aangescherpt. Voordeel van hier al wat langer rondhangen.
Een kennis zegt dat deze fake is of samengesteld uurwerk is,brug is niet gesigneerd.case back ook niets.
Dit is uit een heel andere periode dan waar we nu zitten - wat je noemt was toen allemaal nog niet zo belangrijk. Waren nog geen status-symbolen zoals ze dat nu zijn. Dit soort horloges ging destijds voor 3 a 400 gulden (!) nieuw. Maar (T) Heuer is wel een mijnenveld.
Wijzers kloppen ook niet zegt hij.
Tja, wat wil je dan…? Wellicht komt er nog een beter ingelichte reactie, ik ben hier maar een heel klein beetje expert in.
Je moet je ook afvragen - hoeveel levert het op om zo’n horloge uitvoerig te gaan “butcheren” teneinde een paar honderd euro winst te pakken. Uren achter de werkbank tikken snel aan hoor.
Beetje afwachten op andere reacties dan.bedankt.mvg
Hoort er geen bezel op?
Ik dacht het ook…
Heb je wat meer info, wil je hem kopen of waarom post je deze vraag?
Ik wil deze kopen
Waar staat hij te koop?
Is al verwijderd…natuurlijk
De wijzerplaat en de wijzers zijn wel echt. Uurwerk is een echte VJ 7733 maar niet eentje die door Heuer is gebruikt
Samengesteld dus.normaal moet de caseback gegraveerd zijn binnen in ook.
Dat wist je reeds vooraf?
Niet zeker.maar bij de meeste merkuurwerken staat het merk en ref nr binnenin .
Deze stond op tweedehands waar ik op gereageerd had
Verkoper wist niet veel over deze uurwerk
Ik vermoed samengesteld met andere onderdelen
Dit is volgens wat ik weet zeker een authentiek stuk, beetje zeldzaam ook!
Wat veel mensen niet weten, is dat Heuer ook een periode kende van moeilijke tijden — vooral eind jaren ’60, begin jaren ’70. In die periode bracht het merk enkele horloges op de markt die bedoeld waren als goedkopere alternatieven. Ze gebruikten standaard uurwerken zonder graveringen of luxe-afwerking, puur om kosten te besparen.
Deze modellen zijn vandaag de dag zeldzaam; veel zijn verdwenen of werden simpelweg vergeten. Er is ook weinig documentatie over, waardoor ze vaak onder de radar blijven.
Leuk om er hier eentje terug te zien opduiken! Als ik me niet vergis, zijn er ook varianten geweest die geïnspireerd waren op de Jacky Ickx-modellen uit die tijd. Ik ken dit type horloge omdat iemand die ik kende er ooit één gekocht heeft bij een juwelier – toen nog in guldens, voor een bedrag dat vandaag bijna symbolisch lijkt.
Tegenwoordig zijn ze vooral interessant voor verzamelaars, net door hun historische context en zeldzaamheid. Mooie vondst! Ik zou deze ook graag in mijn collectie hebben