Echt of nep? Breitling 1946 / 77 Ref.178 Vintage Chronograph Cal. Venus 170

Naast alle antwoorden die je al hebt, moet ik zeggen dat ze de kast wel netjes opnieuw verchroomd hebben.

1 like

Dus even in het kort als vintage liefhebber, geen Breitling expert.
We hebben een compleet foutief opgemaakte wijzerplaat, niet correcte kroon een kast die mijns inziens overgepolijst/opgemaakt is en 1 lug doorgeboord heeft die mischien wel of geen breitling is. En een venus 170.
En daar de hoofdprijs voor vragen tja.

Ik had meer zoiets verwacht:

1 like

Goed om te weten dat dit nog te corrigeren is. Voor nu laat ik het zo, het stoort me verder niet en vind het ook wel grappig dat ik nu weet dat er een foutje in zit :). Bedankt voor alle informatie, heb er veel van opgestoken.

3 likes

Dat is inderdaad hoe hij er uit had kunnen zien als hij jaren in een laatje had gelegen. Maar bekijk het ook even andersom. Waarschijnlijk was de plaat helemaal vergaan, en de wijzers zonder lume en een kroon waar alle chroom vanaf was
 Veel mensen kopen nu eenmaal graag een horloge dat er spotless uit ziet, en die markt bedienen ze dan. Ik heb daar persoonlijk niet zoveel problemen mee, mits je daar eerlijk over communiceert.

Ik heb ook liever een horloge dat nog helemaal origineel is, daarbij neem ik voor lief dat mijn horloges niet altijd een perfecte wijzerplaat of een krasloze kast hebben. En zelfs een gepolijste kast vind ik niet direct een probleem, mits het goed is uitgevoerd. Het is maar net wat je belangrijk vind. Ik heb geen museum, ik verzamel horloges die ik elke dag kan dragen.

9 likes

Op de blunder met de 45 minutentrack vind ik de redial wel goed gedaan.

Je prikt hier niet direct doorheen bij de eerste aanblik.

Precies. Genoeg vintage horloges in zo’n puinstaat dat opmaken de beste optie is.

2 likes

Na 7 jaar vragen of het horloge echt is

Als het je de afgelopen 7 jaren niet geinteresseerd had, dan hat ik het gelaten! Nu bederf je het misschien zelf voor je.

1 like

Ja inderdaad, ik voel me een enorme sukkel dat ik hier de afgelopen 7 jaar niet wakker om heb gelegen. Wat dacht ik wel niet
 bedankt voor je bericht, zal voortaan beter nadenken voordat ik zoiets mezelf weer aan zal doen.

9 likes

:rofl::rofl::rofl:sarcasm off​:rofl::rofl::rofl:

Even het topic lezen @LUWE. @doenwehetzo legt al zelf uit dat het niet zo heel veel uitmaakt en dat het gewoon uit nieuwsgierigheid was na het vinden van dit fijne forum.

Grappig wel dat ze zo’n opmaak blunder met de minutentrack gemaakt hebben. Ik zou het zelf nu ook lekker zo laten en gewoon genieten van het horloge.

1 like