Mede HF’ers…en m.n. de Breitlingkenners.
Kan iemand vanaf een foto zien of de doos nep is of echt ?
MODERATOR>> Foto verwijderd ivm zichtbare adresgegevens
Mede HF’ers…en m.n. de Breitlingkenners.
Kan iemand vanaf een foto zien of de doos nep is of echt ?
MODERATOR>> Foto verwijderd ivm zichtbare adresgegevens
Ik verplaats hem even naar waar hij hoort.
Kan het wel even aan die beste man vragen die er mee naar van Hell is geweest. Is hier bijna om de hoek.
Maar niet zo heel handig om dat soort gegevens openbaar op een forum te zetten is het wel?
Jij houdt de optie open dat Van Hell nepdozen verkoopt…? Ziet er goed uit hoor. Als het horloge echt is (dat heb je net voor goed geld laten onderzoeken - o nee wacht, batterij laten vervangen) lijkt me dat de doos ook wel klopt.
Dank voor het verplaatsen. Zal de foto aanpassen
Ik heb deze doos zojuist ontvangen en aangegeven dat hij nep is.
Het horloge is door van Hell gecontroleerd, maar de doos denk ik niet.
Hier naast mijn eigen doos (rechts)
Ik heb het horloge gekocht met deze doos met de vermelding dat het een echte Breitling doos is echter niet passende bij een Aerospace.
De nieuwe eigenaar (horloge gister verkocht) zegt echter dat de doos nep is. Ikzelf weet het niet
Pfoeh, is ook al weer lastiger materie dan ik dacht.
Ja
En jouw eigen doos is zeker weten wel echt?
Natuurlijk…
Wellicht zijn er leden die ook dit type doos hebben en een foto kunnen maken?
Met mijn 2 Aerospace waren de ‘gewone’ vierkante dozen, maar zijn allebij “Chronometre Aerospace” Einde 2001 en 2003
Die van u is een Advantage van 2006-2009
de doos is ook niet echt belangrijk als de horloge goed is met de juiste papieren
Als ik de foto van zon doos door google lens haal, dan zie ik enkel de lettertypen of logo uiterlijk voorbij komen met dezelfde doos als de rechter box op de vergelijkingsfoto.
Fotos van anderen zeggen natuurlijk niet alles, ook fotos van forumleden niet.
Ik realiseer mij dat hier geen echtheid conclusies uit te trekken zijn. Zijn dus allemaal fotos van zon zelfde grote box.
Op al deze foto’s is het logo gelijk. Let vooral op de dikte waarmee de B geschreven is.
Ook hoort het logo er op te liggen en is het niet alleen geprint, maar dat is lastig te zien op een foto.
Ik zou ook mijn twijfels hebben bij de linker doos…
Maar deze rubriek heeft al vaker voor verbazing gezorgd.
Ik vraag mij wel af wat de waarde er nog van is als hij überhaupt niet bij het geleverde horloge hoort.
De originele boxen zijn van bakeliet en hebben een opdruk van de fabrikant. Dat heeft de neppe niet.
Omdat ze van zwart bakeliet zijn, hoeven ze niet geverfd te worden. Deze heeft een flinke druiper van de lak.
Bakeliet is ook redelijk zwaar. Zie de verschillen
Dan heeft de neppe ook geen vehoogd logo, waar de echte dat wel heeft
Tot slot is de deksel van de neppe niet rond, maar heeft een vlakke top
Ik vind de vleugels van de linker er toch wel heel anders uitzien. Ook hebben die 7 ipv 6 streepjes. En de bovenkant is anders uitgelijnd. En de binnenkant van de streepjes lopen door bij de rechtse en de linkse niet. En het logo ziet er anders uit. Maar goed, zou kunnen zijn dat dat in de loop der jaren veranderd is
Wat me raar lijkt, want meestal blijft het logo toch wel hetzelfde bij dit merk.
Inderdaad mijn gedachten, ze horen toch al niet bijelkaar dus ik neem aan dat dit in de onderhandelingen is meegenomen. Het gaat uiteindelijk toch om de Aerospace.
Nou mooi. Terugsturen die doos dan.
Nep Breitling doos.