Echt of nep? Seiko 6319-7000

Ik heb een oud Seiko Harloge liggen ( of zo dacht ik ). Maar de meer ik er over probeer te leren de meer ik het gevoel heb dat deze nep is. Dus dan maar hier even om advies vragen als iemand de tijd heeft om er naar te kijken. Als er meer foto’s nodig zijn hoor ik het graag.

!

1 like

Is een indiase “franken watch”. En mengelmoes van onderdelen en de wijzerplaat is inderdaad nep.

1 like

Dacht ik al, heb ik hier nog iets aan? Hij werkt verder goed, geen idee wat er in zit.

Het ontgaat me volledig waarom je een replica zou willen maken van een horloge van een paar tientjes…

2 likes

grote kans dat er een ander uurwerk in zit dan er achter op staat.

Met de lage lonen in India ligt dat natuurlijk wat anders.

Kan ik deze gewoon open maken om het te controleren?

Achterop staat 6319, dat zit er zeker niet in want is een chronograaf. Meestal zijn deze Bombay Specials 6309 of aanverwante.

Edit en nvm want ik ben in de war met de 6139.

dat is de 21 jewel variant van de 6309. De chrono is de 6139

Ja dat kan gewoon.

2 likes

Niet eens een Seiko uurwerk dus :hushed:

Het is een echte…Allwin 6319.

Fantastisch, dit.
Volgens mij is ook de deksel opnieuw gegraveerd, maar dat kan ik mis hebben. Voelt ook niet goed.
De wijzerplaat spreekt natuurlijk boekdelen. En het uurwerk, tsja, dat roept vooral veel vragen op … Alwyn met een Seiko look. Hebben ze toch nog een beetje hun best op gedaan…
Ik vraag me af wanneer deze vintage fake is geproduceerd. Vragen vragen …
Al met al, sowiezo een erg interessante aanwinst…

Dan kun je er toch nog de tijd op aflezen? Je moet dan nog wel de vraag beantwoorden of zoiets bij je past en of je het wilt dragen.

Zomaar een vraag: kom je uit Friesland?

Ik kom niet uit Friesland, het horloge grappig en helaas wel. De vorige eigenaar was uit Friesland en alles behalve eerlijk erover. Verder werkt hij dus het is nu mijn “slijt” horloge voor wanneer een mooie niet nodig is.

Aha. Ik had begrepen dat “Harloge” een Fries woord was. Je ontkenning heeft een onderzoek onteketent.

Er staan ongeveer 28.000 horloges op marktplaats.
Er staan 12 “harloges” op marktplaats en hier staan ze te koop:

Rotterdam
Leeuwarden
Tilburg
Nijmegen
Enschede
Utrecht
Tiel
Odiliapeel
Schagen
Eenum
Drachten
Tilburg

Geen Fries woord dus!

Je kunt hem niet meer retourneren neem ik aan?

Het meest gebruikte woord hier daarvoor is “beater”. Maar ik vind slijthorloge eigenlijk wel een grappig woord (itt harloge :yum: ).
Je kunt wel zien dat ik even wat tijd over heb zeker.

3 likes

Ik heb een andere “beater” maar die vind in steeds mooier dus tijd om die een welverdiende vakantie te geven.

Tja wel jammer, gelukkig geen hoofdprijs voor betaald hoop ik.

een bombay special klinkt als iets wat je in de slaapkamer doet bij je vrouw :stuck_out_tongue:

4 likes

Ben geen seiko 5 expert maar deze dial schreeuwt nep…

Hij is dus fake en daarmee is je post illegaal :joy::joy::joy:.
Wel geinig horloge zo. Prima als beater :+1::+1::+1: