Echt of nep? Sicura jump hour

Beste kenners,

Ik ben dit horloge tegen gekomen, echter ben ik vrij nieuw op dit vlak en kan dus zelf niet met zekerheid zeggen of deze origineel is of niet.

Op internet kom ik onder andere verschillende achterkanten tegen. Ook zijn sommige modellen minder rond dan onderstaand horloge. Verder staat er bij de een ‘automatic’ en bij de ander een vleugel onder SICURA.

Wie kan mij helpen?

Hier onder twee plaatjes van de door mij gevonden Sicura:


3 likes

Helemaal echt, Sicura is ook niet echt een merk dat is nagemaakt voor zover ik weet.

2 likes

Niets mis mee.

100% echt leuke klok trouwens

Vaak wordt er gesuggereerd dat Sicura een merk van Breitling is. Dat is echter niet waar. HorloG zei het ook al. Volgens mij zijn er geen nep Sicura’s

Dit is de eerste keer dat ik dit model met een automatisch uurwerk zie.
Ik heb zelf een handopwinder met blauwe wijzerplaat en hier staat een Goudkleurige
http://www.horlogeforum.nl/t/na-sicura-breitling-jump-hour/68005

Je vind ze ook met andere merknamen op de wijzerplaat, waarschijnlijk heeft Sicura dit model ook aan andere merken geleverd.
Hier een advertentie.

3 likes

Deze is inderdaad 'echt’
Met een beetje geluk tref je een duits automatisch uurwerkje aan van een prima kwaliteit

Op die advertentie is het model met het ‘vleugeltje’ onder Sicura afgebeeld. Betekent dat dat het een ouder model is?

Echt en doen! mooi ding!!

Dat is geen vleugeltje, ik denk dat je de centrale secondewijzer bedoeld. :nerd:
En onder de naam Sicura staat 17 jewels.

1 like

Helicoptertje noemen ze dat, geinig he ? :slight_smile:

1 like

Dat wist ik niet, wel grappig. :smile:

1 like

Ik leg het niet helemaal duidelijk, sorry. Wat ik bedoel is, op bovenstaand horloge staat het volgende onder elkaar: Sicura - Automatic - 17 - jewels.
Op de meeste die ik op internet vind (en ook die op de advertentie) staat het volgende: Sicura - een ‘boogje’- 17 jewels.
Is het enige verschil dat de ene Automatic is en de andere handopwinder of is de een ook veel ouder/jonger dan de andere?

Ach, nu zie ik het.
Helaas weet ik dat niet, mijn exemplaar heeft dat ook.

Daar heb ik ooit €5 voor betaald.

2 likes

Lucky bastard you ! :slight_smile:

1 like

Ooit gevonden in een bak met horloges op de Rikketik beurs. :smile:

1 like

Eerlijk is eerlijk maar meer dan dan die €5 is ie niet waard, :smile_cat: ik geef je wel €10 dan heb je nog 100% winst toch :smile_cat: :wink: mooi klokje met die rood / wit propellertje :blush:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

De prijzen van de Sicura’s zijn de laatste tijd omhoog geschoten, ik wacht nog maar even. :smile:

2 likes

Gelijk heb je! :slight_smile: