Ik lees al even mee op dit forum en nu heb ik al heel veel ‘echt of nep’ topics voorbij zien komen. Nu kwam bij mij de vraag of er ooit weleens een horloge ‘echt’ bleek te zijn? Anders is het misschien een idee om een default antwoord in te bouwen op deze vraag, NEP!
Ja, dat komt voor…
Zo bleek een aantal jaren geleden een Patek Philippe echt te zijn nadat de eigenaar eerst nogal beschimpt was en beschuldigd van het plaatsen van een fake.
Ook bij directe vragen “nep/echt” herinner ik me wel eens “echt” gereageerd te hebben wat ook klopte.
Echter, “nep” is verreweg in de meeste gevallen het enige juiste antwoord…
Grt. Marco
Ik kan me vaag herinneren dat een tijdje geleden iemand een dames model van een bekende Zwitser bij een rommelmarktje of een kringloop kocht en die bleek achteraf wel degelijk ècht te zijn! Kan me alleen de details niet meer herinneren, wel dat het een redelijk bekend lid is of was… Details, details…
Sinds ik het vintage subforum op negeren heb gezet, valt het wel mee volgens mij.
Maar die topics zijn wel vrij entertainable om te lezen vaak.
Ik heb een Sinn gekocht voor 130 euro op marktplaats er moet wel een nieuwe batterij in, wat denken jullie? Echt of nep?
Maar hier was niet de vraag of die echt of nep was toch?
Hij postte gewoon zijn collectie en kreeg daar een boel kritiek op van dat kan niet echt zijn? Of ik heb de verkeerde voor me.
Nou vooruit, voor 150 euro wil ik m wel van je overnemen.
De belichting is wel verassend goed, ik denk dat hij daarom wel echt moet zijn. Ik mis een beetje de gebruikelijke donkere kamer met een spot op het horloge
Geachte kenners,
Ik heb met beiden een match op Tinder. Echter twijfel ik over de authenticiteit van de rechter.
Het beste is om even langs een kenner te gaan, als die het even in handen heeft gehad, kunnen ze het vrij snel daarna zeggen.
Ik ben slechts hobbyist maar wil ook best een poging wagen
Haha, vaak gaat 'ie natuurlijk zo:
Ik heb een sinn gekocht voor 130 euro op marktplaats er moet wel een nieuwe batterij in wat denken jullie echt of nep
En dan in eerste instantie geen foto’s plaatsen, tot iemand er om vraagt
Elke keer dat ik dat las dacht ik aan sarcasme… maar verrek… dat kan gewoon echt!
Elke dag wordt mn leven weer wat mooier!
Klopt, zo ging het inderdaad…
Daarom ook mijn opmerking daaronder “ook bij directe vragen “nep/echt”…” om aan te geven dat het bij de Patek eigenaar iets anders lag/ging.
Grt. Marco
Bij twijfel altijd doen.
Ps De slechte photoshop is duidelijk…
Echt of nep, vaak zeer vermakelijk.
Maar toch, leuk dat mensen ( leken ) met vragen HF weten te vinden.
En terecht want er is hier veel expertise.
Ik begrijp ook vaak de sarcastische toon tegen een ‘nep’ TS niet.
Grt.