Echt of nep?

In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik dit uurwerk gekocht:

Als ik eenmaal weer bij zinnen wat ga googelen kom ik het nummer op de kist n.l. 8916-77 wel erg vaak tegen…:astonished:
Wat vinden de kenners hiervan?

3 likes

Pics or didn’t happen he :sunglasses:

3 likes

Kom er maar in @ukraine

2 likes

Volgens mij duurt die wel erg lang bij jou…:stuck_out_tongue:
Overigens kan ik je helaas niet verder helpen, sorry…

ГОСТ is een standaard zoals ISO normen. ГОСТ 8916-77 Хронометры морские механические. Технические условия. Ofwel Chronometers marine mechanical. Specifications

8916-77 is vervangen door 8.466-82
http://media.centrattek.ru/documents/ГОСТ_8.466-82.pdf

1 like

Niks aan de hand dus, het is ook echt een chronometer uurwerk (sommige deck clocks hadden gewoon een groot zakhorloge uurwerk), dus gefeliciteerd al zal ik het “veel draagplezier” maar weglaten…

4 likes

1699 euro?
Das een flinke vlaag die je hebt ondergaan!:grinning:

Als u even verder kijkt dan uw neus lang is ziet u de echte plaatjes van het betr. uurwerkje :innocent:

Ach, ik ben gerustgesteld door het antwoord van skylge, als er Breitling op de wijzerplaat zou staan was ik het 10 voudige kwijt.
Enne, prachtig verguld uurwerk!

Bedankt Skylge voor de informatie, mijn Russisch gaat met spongen vooruit na het lezen er van. Het nummer op de wijzerplaat zal dus ook kunnen kloppen?
Heb die wijzerplaten op Ebay te koop zien staan met en zonder nummer. Merkwaardig genoeg zijn de blanco platen het dubbele in prijs???

Enne Horloge G : schitterende opmerking over dat draagplezier!!!

Die snap ik even niet, heeft Breitling ooit marine chronometer’s gemaakt dan? De grails in dit veld zijn chronometer’s van Ulysse Nardin, A. Lange & Sohne of een Britse maker van naam, geleverd aan de Britse marine of de Keizerlijke-/Kriegsmarine.

De discussie bij een chronometer is in die zin niet zozeer echt of nep maar eerder of alles wel authentiek is, iets is simpelweg wel of niet een chronometer uurwerk. Kloppen de inscripties, valt het serienummer in de juiste range, hoort de kist bij de klok etc. Wat trouwens erg leuk is, als je een Britse chronometer hebt dan kun je een verzoek indienen bij de Royal Observatory in Greenwich voor een extract uit het archief en dan krijg je een log van alle schepen waar deze op gebruikt is.

2 likes

Ik zoek helemaal nx meer , maar zo n beetje ieder merk heeft in de oorlog aan Adolf geleverd :grinning:

Als dit een nepper is, is hij wel van erg goede kwaliteit Hendrik! Only in Russia!

4 likes

Is dat een strand op de Krim? :slight_smile:

1 like

Voor EUR 1.699,00 had je ook in therapie kunnen gaan!! :slight_smile:

Voor zover nog geen teken dat je hem ook echt heb gekocht. :wink:

1 like

Heeft dat jou geholpen?

Heb ik niet nodig, Weet altijd zeker dat het geen neppers zijn.

hendrik, ik zie het en als er poljot op het uurwerk staat, even checken dan kan ik je gerust stellen, goed gedaan. uitzonderlijk mooi ding. maar je had misschien beter bij een rus kunnen kopen dan bij die duitser die heeft er nou ook geld aan verdiend, wat ik zeggen wil uit eerste hand is altijd goed koper. oke geluk. marino volgende keer even verder zoeken.

2 likes

Ukraine, ik heb alle Letten, Polen, Russen en wit Russen en zelfs een aanbieder uit India bekeken althans voor zover op Ebay aktief. Ben blij dat je het een deugdelijk exemplaar vindt.
Bij goedkopere exemplaren was er altijd wel iets. Of geen buiten kist, of een barst in de deksel, danwel heftig geoxideerd metaal, enz enz
Het enige manco is de stoffen zak, maar dat los ik nog wel op. (zakken genoeg op deze wereld :innocent:)
Bedankt voor je input

1 like

Kom je ook nooit achter…:sunglasses:

1 like