Echt of nep?

Wie o wie kan mij vertellen of dit horloge echt of nep Is?
Kan er echt helemaal geen info over vinden (dus vrees nep :wink: )

$_84
$_84-1

1 like

wat staat er links onderin?

Swiss volgens mij
Horloge kan best echt zijn. Heb er weinig verstand van, helaas.

Staat er ook iets in de deksel?

Ik ben niet de TS.

1 like

Lijkt op een Rolex caliber 191 manual wind movement met Patented Superbalance.

Deze dus:

Maar niet helemaal origineel meer zo te zien.

1 like

Het is, aan je foto’s te zien, dus al uit elkaar geweest (wellicht zelfs geserviced). Dit uurwerk kopieren lijkt me - zeker destijds - veel te kostbaar, dus redelijke mate van zekerheid dat het geen nepper is. Maar dit is wel iets voor de doorgewinterde Rolex-fanatici; die zich meestal ook niet zo in dameshorloges begeven…

Waarom stel je de vraag? Is het van jou, wil je het kopen, etc. etc.

2 likes

Valt volgens mij in de categorie cocktail watches, de lederen band zou dan niet echt consistent zijn.

$_84-2

Dit staat in de deksel :slight_smile:

Als het nep is hebben ze wel hun best gedaan, :face_with_raised_eyebrow:

Oh, dit is heus wel echt.

Heb jij het uurwerkje zelf uit de kast gehaald en in de holder gezet?:slight_smile:
Ik ben geen Rolex kenner, wel een liefhebber. Ik denk dat hij echt zou kunnen zijn, aan de afwerking en stempels te zien. Ik durf vanaf een foto nooit uitspraak te doen. Je moet het horloge in het echt zien en voelen.:slight_smile:

Bedankt voor de reacties! Ik wil het graag aanschaffen want ik hou wel van oud en antiek maar op 1 of andere manier “klopt” dit horloge niet dus ik dacht ik vraag het even aan de kenners… want ik hou niet van replica’s/ nep. Maar het is dus wel een gevalletje apart :rofl:

Wellicht kan @AmsterdamVintageWatches een definitief oordeel vellen? :slight_smile:

1 like

Welkom op het forum, trouwens. Blijf hier lekker hangen.:sunglasses:

Welkom Vanessa. Ik heb er persoonlijk geen verstand van, maar ben benieuwd waar dit heen gaat. Lijkt me een gaaf horloge.

Als ik de markeringen vergelijk dan wijken die toch wel af…

Naar mijn idee is hij fake en een soort replica van dit model?..

Wordt hij geleverd met een vergrootglas?

Dank voor je waardering van mijn kijk hierop.

@Vanessa het betreft een origineel horloge. Althans de deksel en het uurwerk maar de wijzerplaat zo te zien opgemaakt :slight_smile: Jaren 30

5 likes