Echt of nep?

Zo, een vriend van een kennis heeft een mooi horloge. Gekocht 7 jaar terug voor 6000… aldus zijn vriend.

Wat denken jullie ervan? Echt ?

afbeelding

Geen idee of het echt is.
Kan het niet zien.
Maar 7 jaar geleden waren de prijzen iig veel normaler. Alleen de Daytona was altijd al gewild (niet altijd, je snapt het), dus het lijkt mij een te lage prijs. Dus iig is iemand hier genaaid. De koper of verkoper :joy::+1:

3 likes

Mooi ehh, die tijd dat niemand de Daytona wilde.

7 jaar gelden ook al hoor dacht ik.

1 like

Vriend is misschien aan het jokken ?

Beste mensen,

Wellicht begrijpen jullie me verkeerd.

De focus ligt op de vraag: is die echt?

1 like

Niet te beantwoorden op basis van (deze) foto’s.

De band heeft wel erg veel rek aan de bovenkant, dat vind ik wel raar, maar hij is natuurlijk ook al 7 jaar oud.

Nep zeg ik dan op basis van de foto…voor wat ik kan zien moeten de nummers op de bezel dikker zijn…toch?
En idd de rek op de band

Ik zeg echt.
Die cijfers zullen ooit dikker zijn geweest, maar die bezel slijt als een malle als je het horloge gewoon draagt ipv als belegging ziet.

Denk het ook maar betere fotos voor dit soort vragen zal echt helpen

Ja idd…wat mij wel opvalt dat met dit soort vragen de foto’s altijd een beetje gaar zijn… :see_no_evil:

4 likes

Is een wristshot van z’n vriend…

Snap ik…maar als ik twijfel heb vraag of maak ik 100000 foto’s

4 likes

Van een foto, is dat natuurlijk nooit te zien. Maar als ik naar de details kijk, erg lelijk en heb daar nog geen €6 voor over. Maar ja, wie ben ik.
Ik heb nou eenmaal niks met Rolex.

Net als de oordelen.

4 likes

Lijkt me echt, maar zou je een loupje op moeten zetten.

Edit: prijs was volgens mij ook redelijk normaal voor toen, check:

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=472362

1 like

Ik denk dat deze echt is. Maar kan ook nep zijn.

Edit: ik heb er nog eens aandachtig naar gekeken. Mijn finale oordeel is dat deze nep is. Maar kan ook echt zijn.

37 likes

Lijkt mij ook echt, ik heb een keer dezelfde om de pols gehad en dus in levende lijve gezien.

1 like

Check ook het aantal bumps :scream_cat::see_no_evil:
Wat een tijd!

2 likes

:joy:

Ik snap echt dat volk niet dat het interessant/stoer vindt om (toch) een oordeel te geven. Op basis van één matige foto. (Überhaupt op basis van foto’s).

1 like