Echt of nep?

Voorop gesteld; ik ben geen kenner.
Wat mij opvalt is dat de onderste kleine wijzer een andere kleur lijkt te hebben. Of misschien lichtval?

Edit: weerspiegeling van zijn trui?
1 foto maakt het erg lastig in deze

Toegevoegd!
Vanavond het antwoord.

Edit: Kan niet meer veranderen.

1 like

Die bovenste toch, met een echte kom je immers niet buiten.

Kan allebei nep ook? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Krijg je met zo een 1 serie 6 digit… :laughing:

Als ie nu nog loopt moet het wel een echte zijn, vooropgesteld dat de band inmiddels aan renovatie toe is …
:scream:

Stel nou he, je maakt hem open en je ziet een origineel rolex uurwerk. Dan word het horloge gelijk bestempeld als “echt”. Maar dan vraag ik me toch af… zullen er dan geen exemplaren in omloop zijn die voorzien zijn van een echt uurwerk maar in een replica case? Als de cases zo goed zijn tegenwoordig dat je ze dus open moet maken om vast te stellen of een horloge echt is… al kost een uurwerk 3000 euro en de kast 500 ben je alsnog goedkoper uit en dan is er niemand die het meer kan zien ofzo?

Goed onderbouwd ook

Ik denk dat deze echt nep is!

Haha wat een gekkie :joy:

1 like

Voor wie het wil weten. De bovenste is een replica.

2 likes

De cijfers op de bezel zijn off en de afwerking op de dial lijkt me ook niet zuiver. Maar dit kan ook allemaal vervorming door de foto zijn uiteraard. Van een zo’n foto valt zo snel geen definitieve conclusie te trekken.

Geweldig ,en een stuk goedkoper .

1 like

Was er helemaal geen verschil te vinden aan het uiterlijk?

Nee, zelfs de wijzerplaat onder een microscoop niet. Kans bestaat ook dat die echt was, of de hele kast echt en enkel het uurwerk nep.

Rolex doet niet uit de doeken wat er precies allemaal nep was.

Leuk geprobeerd :sweat_smile:

Je krijgt geen like want leuk is het niet. Eerder om te janken wat een drama zeg :pensive:

1 like

Waarom heb je zo’n ding? :sweat_smile:

Heb ik niet.

1 like

De tekst is gek :thinking:…van de bovenste maar dat weet ik niet helemaal zeker
Tekst van de bovenste is te wit naar mijn idee maar dat heeft Rolex met bv de nieuwe Explorer 2 ook veranderd

Van de replica is de kroon dikker…is 9 van de 10 keer de weggever…dat zou je op eerste gezicht al kunnen zien…

En qua geluid van het uurwerk zou je het bij het schudden van de kast (bijna) niks moeten horen…bij de 126610ln is dat alweer lastig omdat het nieuwe uurwerk qua geluid op een ETA 2824 lijkt

En de 5 en de 1 minutenmarkers op de bezel van de bovenste raken bijna de rand…onderkant kan ik niet goed zien… maar bij de echte is er nog ruimte zowel boven als onder
Nog duidelijker bij de 50 minuten te zien
Bij de 10 minutenmarker loopt ie weg van de 9 en 11 minutenmarker

Maar goed dit allemaal is op basis van 2 foto’s vergeleken…de belangrijkste weggever is meestal de kroon en de bezeltekst

1 like

Dat was een vrij makkelijke maar ga ervan uit dat bij twijfel je te maken hebt met een neppert. Dan ben je altijd veilig…de Daytona van een ‘kennis van een vriend’ is altijd een nepper…:wink:

2 likes

De foto is al echt, nu de rest nog