Echt of nep?

Het zou natuurlijk kunnen dat ze gebruik maken van gebruikersnamen en wachtwoorden die ze krijgen uit die spoofmails…

Jullie hebben ze vast wel eens gehad, een mailtje van eBay waarin staat dat je account is verouderd en je even op het onderstaande linkje moet klikken en dan je account updaten. Die mails komen natuurlijk niet van eBay maar als je toch al een tijdje niet actief bent geweest en je hoeft geen creditcard gegevens af te geven kan ik me voorstellen dat er wel een aantal mensen intrappen. Daarbij verzenden ze die mail waarschijnlijk in 1x naar honderdduizenden mensen, als 0,1% reageert ben je al klaar.

Op zo’n manier weten ze je gebruikersnaam en wachtwoord en kunnen ze je account gebruiken om zichzelf een goede feedback te geven. Kost een tijdje maar dan kun je ook een paar weken lang de boel belazeren en enkele tienduizenden, misschien wel tonnen euro’s jatten…
Je houd mensen nog even aan het lijntje dat de post wat lang nodig heeft en tegen de tijd dat je een paar negatieve feedback en klachten hebt gekregen maak je je uit de sokken. Simpel toch?

Dus je moet tegenwoordig niet alleen op feedback letten maar op hoe lang ze al bestaan en of de feedbackgevers zelf feedback terug hebben gekregen. Want dat zou een oplichter niet doen, dan valt hij direct door de mand.

Hi Marley,

een van de zgn. kopers:deze -kirk- heeft nooit een Rolex Submariner gekocht van vriend -watchscollector-. duidelijk geval dus van gemanipuleerde Feedback.

de rest heeft (nog) niet gereageerd.

goeie duitse site met die opgelichte eBayers,de oplichters zijn inmiddels allemaal van eBay afgegooid,
dat helpt blijkbaar beter dan zelf een klacht indienen bij het eBaystuntelteam.

Klinkt logisch, maar wie betaalt dan de inzet- en verkoopgebühren ?

Ik neem dus aan dat dit op de een of andere manier ook omzeild kan worden.

Deze “kirk” zou dan kunnen reageren bij Ebay.

Andre, heeft hij laten weten dat hij dat Ebay zou melden?

Marley,
ik heb kirk net aan z’n verstand kunnen brengen dat hij FB heeft gegeven voor een Rolex die hij nooit gezien heeft,laat staan gekocht.
hij bleef in eerste instantie alleen maar roepen dat hij nog nooit een horloge op eBay had gekocht !!
hij heeft het nu door,en is stomverbaasd.
ik heb hem geadviseerd om een klacht in te dienen bij eBay.
van die andere 5 zgn.kopers heb ik tot nu toe niets gehoord.

ik heb in het verleden wel kopers van fake Patek en Rolex horloges gewaarschuwd dat ze een prul hadden gekocht voor duizenden dollars,vlak na het eind van de veiling.
sommige zijn dankbaar, maar het kost een hoop tijd en energie om ze te overtuigen.
ze kopen een patek voor 5000 USD van een schimmig fototje, en de verkoper zit in een of ander taki taki land met zero FB en accepteert alleen Wester Union betaling,begrijp je hoe moeilijk het is om zo iemand te overtuigen.?
ik volg momenteel alleen de vintage horloges,dus die oplichters kom ik dan ook nu nog maar zelden tegen.
Andre

Sommige mensen moeten tot hun geluk gedwongen worden.

Bedankt voor alle moeite, Andre.
Ik hoop dat deze “kirk” nu bij Ebay reklameert.

als je zelf nou 50 ebay accounts hebt kan je aan jezelf verkopen en jezelf postieve feeback geven of niet ?

Uiteraard.

Maar hoe gaat dat met de Ebay kommissie ?
Je moet er toch voor betalen als er iets verkocht word.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand alleen maar om enkele positieve feedbacks erbij te krijgen, een paar duizend dollar uit gaat geven aan instel en verkoop kommissie.

Hoe dan ook,
dit proberen te achterhalen is geloof ik een onmogelijke zaak.

Is in elk geval goed te weten dat het zeer geroemde feedback systeem van Ebay geknakt kan worden. en dat er onder de 99% positive feedback aanbieders ook bedriegers kunnen zitten en ook werkelijk zitten.

Groet
Marley

Een paar duizend euro betalen en dan tien- tot honderdduizenden terug kijgen is in mijn ogen een goede investering. Daarbij, je kunt die commissie ook niet betalen, op een dag komt dan de deurwaarder. Maar ik denk dat ze dan bij de verkeerde aan de deur staan. De dader is dan al weg of de eigenaar van een gestolen creditcard doet open…

Inderdaad staan er regelmatig verdachte advertenties van met name Breitling op EBay, waarschijnlijk zitten er nog (indien nog niet versleten) ook nog gestolen exemplaren tussen. Als je dan bij de dealer komt, heb je een reuze probleem…Horloge kwijt en zit je ook nog, als het tegen zit, op het buro.

Koop, zoals al vaker gezegd, gewoon je horloge bij een geauthoriseerde dealer. M.a.w.; spaar gewoon even door!
Lees overigens de garantievoorwaarden van Breitling maar eens door…Dit staat er letterlijk in: “De garantievoorwaarden zijn alleen van toepassing als het horloge bij een geauthoriseerde dealer is gekocht. En indien het garantiebewijs is voorzien van een stempel van de geauthoriseerde DEALER, aankoopdatum en paraaf”. Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen.

Stephan Schreef:

Koop, zoals al vaker gezegd, gewoon je horloge bij
een geauthoriseerde dealer. M.a.w.; spaar gewoon
even door!
Lees overigens de garantievoorwaarden van
Breitling maar eens door…Dit staat er
letterlijk in: “De garantievoorwaarden zijn alleen
van toepassing als het horloge bij een
geauthoriseerde dealer is gekocht. En indien het
garantiebewijs is voorzien van een stempel van de
geauthoriseerde DEALER, aankoopdatum en paraaf”.
Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen.

Ik had eerder in een ander topic hier al wat overgevraagd. Hoe het zit met garanties als je dus een horloge niet via een officiele dealer koopt zoals Sayin watches, waar iedereen hier lofend over is. Ik neem aan dat niet alleen Breitling deze voorwaarden heeft. Dus idd verstandiger om meer geld uit te geven?

Jan, bij Sayin kun je met volledige garantie een horloge kopen. Maar zoals eerder al eens aangegeven: je kunt haar bellen in Zwitserland want ze spreekt gewoon Nederlands.

Gerwin

Kijk gewoon even op de site van Breitling, bij “retailers”.
Dit voorkomt echt een hoop ellende.

Op het garantiecertificaat van Breitling staat overigens ook de naam van de dealer geponst. (zoals dat vroeger in paspoorten het geval was)
Ik ben erg benieuwd welke naam er staat als je het horloge koopt bij niet geregistreerde dealers…

Staat er niks op, heb je gewoon een kaart zonder geponste naam

Dus ook geen garantie…

Gepost door: Marley (IP Gelogd)
Datum: 09 juni 2005, 23:00

Niet alleen bij Breitling maar bij alle merken moet het garantiebewijs ingevuld zijn door een officieele dealer van dat merk.

Breitling is het enige merk dat ik ken met deze perforatie met nummer, rechts boven en met geperforeerde naam van de dealer.

Zonder dit GEEN GARANTIE.

Elk merk heeft echter het een of andere systeem

Even ter verduidelijking, deze komt van een ander topic…Ik hoop dat Marley dit niet erg vindt.