Echt of nep?

Hoe kun je zien aan de wat nieuwere Rolexen of ze echt zijn? Ik heb me laten vertellen dat onderaan, waar made in swiss staat, een heel klein kroontje is gegraveerd in het glas. Klopt dat? En waar kun je anders aan zien of ze nep zijn?

Er zijn tegenwoordig kopieen die zo goed zijn (inclusief het kroontje in het glas) dat je waarschijnlijk pas zekerheid hebt als je hem openschroeft.
Zoek met Google even naar ‘replica rolex’ en verbaas je…

Maar bij de echte zijn dus wel de kroontjes erin gegraveerd?

was het maar zo simpel, met kroontje echt,zonder nep.

er worden nep Rolexen compleet met hologram,doosje,papieren garantiecertificaat,en chronometer keuring certificaat aangeboden.

om te beginnen zou ik eerst maar eens beoordelen wie de Verkoper is.
–op eBay bijv. geen dure horloges kopen van ““newbies””–

tenzij je al tientallen echte & tientallen neppers heb gezien en bestudeerd,(met name het uurwerk zelf)kun je op je eigen inzicht een Rolex beoordelen.

met name van Rolex, Breitling, Patek, Audemars, V&C,Lange,Glashütte,Panerai en Jaeger LeCoultre bestaan naast goedkope slechte, ook zeer goedgemaakte neppers.

ik heb nu een nep sea dweller om
met nummers in de band, kast , achter de end-links. Onder zijde is gegraveerd met ROLEX OYSTER original gas escape valve. Natuurlijk een heliuimvalve dingetje op de zijkant en een rolex kroontje gegraveerd in het glas op 6 uur daarnaast heb ik Solid end-links zoals alle nieuwe rolexen en een diver extension in de band en de welbekende groene hologram sticker

en ik weet dat het een nepper is maar als je geen verstand hebt van horloges en ik zou een COSC cetificaat namaken en een doosje met wat boekjes erbij doen zou je er zomaar in kunnen stinken …

Sorry, maar ik begrijp dit echt niet.
Als je geen vertrouwen hebt in het horloge ga je met de verkoper naar de juwelier en laat hem daar controleren of beter nog, je koopt je horloge bij de juwelier.
Als mensen denken bv een submariner te kunnen kopen voor 1000 euro moet je er niet vanuit gaan dat het een echte is.
Geloof me, het verschil is echt wel te zien of het een echt certificaat is.
Daarbij staat er niet voor niets een nummer op.
De meeste jonge rolexen hebben inderdaad een laserkroon maar die kun je met het blote oog bijna niet zien.

http://imageshack.us][img]http://img374.imageshack.us/img374/3831/laser3bo5sq.jpg[/img

om te beginnen zou ik eerst maar eens beoordelen wie de Verkoper is.
–op eBay bijv. geen dure horloges kopen van ““newbies””–

Hallo allemaal,

Ik heb me al langere tijd niets meer van me laten horen, hoewel ik natuurlijk wel zo nu en dan inlog en dan de meeste berichten doorlees. Dus ik blijf op de hoogte.

Nu moet ik toch wel even op dit bericht reageren omdat ik nu een curieus geval bij Ebay aan het nazoeken ben wat o.a. ook met feedback te maken heeft.

Zoals de meesten van jullie weten ben ik de Marley, achter Sayin-watches. Ik bied dus horloges te koop aan, niet alleen op mijn website, maar ook bij www.chrono24.com. ( een aan te bevelen site trouwens).
Nu blijkt dat een iemand bij EBAY.com onder het pseudoniem: Watchcollector, ( met 111 positive feedback!!!) een stuk of tien van mijn advertenties van oude Patek, enkele Zeno e.d. heeft gekopieerd en deze te koop aanbied. Mijn tekst bij deze fotos heeft hij gewoon even meegekopieerd. Deze Watchcollector heeft als basis San Franciso aangegeven.

Nu blijkt dat hij de horloges ( dus mijn horloges) nav de advertenties bijna allemaal heeft " verkocht". door buy it now.
(Het betreft hier geen aanbiedingen van enkele honderd dollar maar de verkoopsprijzen liggen bijna allemaal boven de 5000 tot 12000 dollar.)

Okay, dit is een bedrieger. Na urenlang zoeken op de Ebay site heb ik eindelijk een link gevonden om dit probleem ebay te kunnen schilderen en aante kunnen geven, om alleen maar een standaard email terugtekrijgen met de bewering dat hun, ebay dus, aan gekopieerde fotos niets kunnen doen. Dat het hier niet om de fotos gaat maar dat er ebayers eventueel bedrogen kunnen worden, gaat hun waarschijnlijk helemaal niets aan. Als de kassa maar rinkelt.

Wat me eigenlijk het meest bevreemd, en nu kom ik dan terug op de betekenis van de de feedback, de " kopers" van deze horloges hebben deze verkoper een positive feedback gegeven. Let wel, deze verkochte horloges zijn stukken die je niet zo maar kunt vinden, Patek uit de jaren 50 en bv ook een limited edition Telda waarvan er maar wereldwijd 30 stuks gemaakt zijn.

Ik moet nu aannemen aan dat er programmas in omloop zijn, die ervoor kunnen zorgen dat de feedback, ( want daar wordt bij een aankoop toch het meeste opgelet) kunnen regelen. Ik neem dus ook aan zonder de “fees” die bij d de koop aanvallen te hoeven betalen.
Ik heb natuurlijk nog even verder gezocht en het blijkt dat de “kopers” van deze ( mijn) horloges allemaal nog een geldig account hebben, oa ook eentje uit Nederland, maar dit al sinds een jaar of wat niet meer gebruikt hebben.

Is dit probleem al bekend ?, wat ik eigenlijk niet geloof, of weet iemand hoe dit aan ebay gemeld kan worden, ( zodat er ook op gereageert wordt en deze verkoper uitgesloten) ? kan hier juristisch iets tegen gedaan worden ?

Groet
Marley

De artikelnummers van alle horloges ook de “verkochte” heb ik.

Ik denk niet dat jij er juridisch iets aan kunt doen. Wat je wel kunt doen is je eigen fotos van een tekst voorzien. Bijvoorbeeld op elke foto iets als “only available via Sayin-watches.com”.

Het gaat me niet om het kopieren van de fotos.

Het gaat me om de waarde van de FEEDBACK.
Als dit gemanipuleerd kan worden dan kun je aan de FEEDBACK toch helemaal geen waarde hechten. En dat is toch waar het meeste naar gekeken wordt als je een aankoop doet.
Deze goede man heeft een postive feedback van 99.1%

ik heb begrepen dat het blijkbaar mogelijk is om “slapende” accounts te kraken, en het erbij horende email te wijzigen.
Hiermee kun je dus spullen “verkopen” die je niet hebt, of (zoals wellicht in dit geval) kun je als verkoper dus een betrouwbare positieve feedback kweken: de horloges zijn niet verkocht, maar kunnen wel terug gelezen worden in zijn feedback: handig om te gebruiken voor een volgende “scam” waarbij hij misschien wel echt iemand wil belazeren voor veel geld: potentiele kopers kijken in de feedback van de verkoper en zien dat hij al diverse oude en kostbare horloges verkocht heeft: komt heel betrouwbaar over!

Ebay doet hier trouwens helemaal niks aan als het gemeld wordt; het blijft gewoon heel goed oppassen.
Paul

Marley, ik kan geen eBayer met de naam ““watchcollector”” met 111 positives vinden

het overnemen van een account van een ander is een mogelijkheid om meteen met een goeie Feedback te beginnen.

Het eBay team blinkt niet uit in het oplossen van problemen op hun site,ze zitten ongeveer op kleuter niveau.

Andre

Sorry.
Hij heet watchscollector.

Dit is een van de itemnummers: 5030435140
Ondertussen heeft hij 112 positieve feedbacks.

Ik kan hier geen raad in geven, maar dit is echt beangstigend als ik dit hier lees.
Ik heb nooit iets gekocht op e-bay omdat er zoveel geknoeit word.
Bv. een antiek 18 eeuws zakhorloge met email kast, prachtstaat. Wordt bij mij thuis aangeboden om in orde te zetten omdat de klant het verder wil verkopen. Uiterlijk zeer mooi, maar binnen in het uurwerk al dikwijls aan geknoeit omdat er sleet is aan gekomen en omdat er prutsers al hebben aan bezig geweest. Dat ik dikwijls denk, de klant kijkt altijd naar het uiterlijk, maar nooit in het uurwerk, wie dit koopt is gezien.
Daarom ben ik altijd bang van iets aan te schaffen van veel geld zonder ik het in handen heb gahad, en dan moet men nog goed kijken.
Ik zie op e-bay van grote internethuizen, bv. Breitling vintege horloges verkopen die niet echt zijn. maw, een Chronograpfe suisse met een nieuwe Breitling wijzerplaat op en men trapt er in. Walgelijke praktijken.

Marley,

Ik heb de laatste 6 kopers een email gestuurd en gevraagd of ze zeker weten dat ze een echte Rolex Submariner cq Patek hebben ontvangen van onze vriend -watchscollector-
de volgende dingen vallen op bij deze verkoper:

1 de beschrijving is uiterst summier (raar voor een horloge van $ 10.000,-)
2 de foto’s zijn van postzegel formaat
3 hij is al 4 keer van userID veranderd (zeer slecht teken)
4 hij ontvangt wel FB, maar geeft zelf nooit FB terug,en blijkbaar protesteert niemand hier over (vreemd)
dezelfde Rolex Submariners worden steeds aangeboden.

er zit zeker een luchtje aan deze verkoper, op het moment dat hij door de mand valt,verschijnt hij weer onder een nieuwe userID (voor de 5de keer dan)

Andre

Ik heb er de laatste tijd heel veel Breitlings door duitse auktionverkopers zien verkopen als origineel Breitling, ongesigneerd op het uurwerk en kast,maar wel met een gloednieuwe old stock Breitling wijzerplaat.
op een gegeven moment waren er 10 tegelijk in de aanbieding met het predikaat ““zeer zeldzaam”” en met een sofortkaufen prijs van 3000 euro.
als ik het goed zie zijn deze ““Breitlings”” vanaf nu ook voorzien van breitling op de chronobrug.
maar ja, hoe kom je anders af, van die ontelbare gouden Chronographs Suisse horloges.

veel van het 18de en 19de eeuwse zakvesthorlogeaanbod is inderdaad tot op de draad versleten.

toch kun je leuke dingen kopen op eBay, als je je verstand er maar bij houdt, vragen,vragen om meer info,vragen om meer foto’s. Feedback checken, en weten wat je koopt.(zie Breitling hierboven)
ben na 3 jaar en 450 aan- en verkopen nog steeds een fan van eBay,
Andre

Precies, je moet goed nadenken bij Ebay. Helaas wordt je door Ebay zelf nauwelijks gesteund. Je kunt vaak idd niet de goede vraag stellen en als eerlijke (ver)koper heb je minder rechten dan oneerlijke “powersellers”. Bovendien laat de kwaliteit van de medewerkers te wensen over. Als je dat alles weet kun je toch veel plezier beleven aan Ebay.

Fotos vragen helpt ook niet.

In het begin ben ik er ook vaker ingetrapt.
Een klant heeft interesse in een horloge, vraagt nadere bijzonderheden, geeft heel veel interesse aan en wil expliciet de kast en werknummers, of anders fotos van de papieren.
Je stuurt deze per email, het is tenslotte een klant die dit horloge wil kopen, om daarna niets meer van deze klant te horen en het horloge met papieren en alles bij Ebay te koop zien te staan. ( en zoals we weten, reklameren bij Ebay helpt niet)
Laat je dus ook door fotos niet verleiden.

Daarom geef ik deze gegevens ook niet aan op mijn website om misbruik grotendeels proberen te voorkomen.

Ik heb toevallig gisteravond op de duitse TV gezien dat er in duitsland een interesse gemeenschap is opgericht, die ZELF, ( daar Ebay niets onderneemt) het heft in handen nemen als het om Ebay bedrog gaat.
http://www.snakecirty.de/

Marley

.

Dat is goed om te weten. Desondanks zou ik de gegeven tip ter harte nemen en jouw foto’s “merken”.

Ik heb er zaterdag ook eentje aangeschreven, iemand met een nederlands ebay account en ( nog) geen antwoord gekregen.

Ebay is gewoon TE groot geworden, en hun invloed op de “Ebay-dochter” marktplaats.nl is duidelijk te merken.
Jammer

Ik vind Marktplaats er alleen maar beter op geworden sinds het in handen is gekomen van Ebay, eerst was het nog slechter.