Een vriend van me verrast me opeens, hij is in principe niet echt een liefhebber, en stuurt deze foto met een Rolex? om zijn pols. Voordat hij me iets op de mouw speelt de vraag en de kenners: echt of replica?
Even naar de juiste categorie verplaatst. Fijne dag!
Ah sorry ik m dank!!
Kijk dat wist ik ook niet, in ieder geval weer wat geleerd
Ik heb ook wel eens gehoord dat als je het zo duidelijk kan zien, dat het juist een slecht teken is. Denk dat we even moeten wachten op de experts.
Slecht teken, bij een echte moet je echt flink je best doen deze te spotten. Op de foto krijgen is nog lastiger. Wil niet zeggen dat deze nep is overigens. Maar enkel van dat kroontje afgaan, is geen optie.
Nu komt het
100% nep
Lijkt mij een nepper. Bezel lijkt aan de brede kant. Opgelegde logo lijkt niet zo strak als het origineel.
Ben geen Rolex kenner, maar de bezel lijkt me erg breed en de kast lijkt me niet heel scherp.
De kast lijkt mij veel te afgerond, de randen van de indices te dik, maar ben geen kenner.
Replica, bezel te dik, indices liggen niet strak, band sluit niet mooi aan op de kast, Rolex logo incorrect, Rolex logo in het glas te zichtbaar. Overall geen goed gevoel.
Ik denk ook dat hij niet echt is… obv de bezel. Die hoort witgoud te zijn en dit lijkt gewoon staal op eerste gezicht
Veel rode vlaggen inderdaad. something smells fishy.
Heb hem even door Google lens gehaald…en kom op site uit die ik hier niet mag posten…
100% Nep. Geeneens replica te noemen.
Nepper dan nep
Ik ben geen kenner maar mij valt wel op dat de verhoudingen gewoon niet kloppen. De kast is veel te breed , niet strak afgewerkt. Ook de wijzerplaat vind ik er niet des Rolex uitzien.
Wat wil die vriend met deze foto zeggen? Wilt hij jou verrassen doordat hij z’n horloge showt terwijl jij nooit had kunnen denken dat hij een Rolex zou kopen of wilt hij deze verkopen aan je?
Hier klopt een hoop niet aan (o.a. bezel, indeces). Een echte neppert.
Rep, overduidelijk