Echt Omega?

Hoi,

Ik vraag me af of deze een echte Omega is:.

er staat nergens “Swiss Made” erop en op de achterkant staat alleen maar :
Tool 102
Waterproof.

Ken iemand dit model?

mvg,

Ivan

Ja ik denk zo, maar om zeker te zijn is het beter de binnen kant te kijken.

Het lijk in ieder geval wel op een Omega, namelijk de Dynamic.

Origineel exemplaar, betreft wel een damesmodel.

ik vind de wijzers “vreemd”

Absoluut echt. Uitgesloten dat je hier een nepper van zou vinden. Originele Dynamic band, heel erg moeilijk te vinden mocht je een nieuwe nodig hebben! Lijkt haast wel alsof het een heren-Dynamic maat band is, passing aan de kast lijkt wat te ruim.

De wijzers staan trouwens niet goed t.o.v. elkaar. De urenwijzer staat al op half twee, de minutenwijzer nog lang niet. Die mogen er even af en opnieuw geplaatst worden.

Gelukkig is dat een mening, en zegt dat niets over het feit dat het een redial is of dat het vervangen is.

Vind je ook niet dat het zwart wat ver doorloopt ?
je hebt ze met compleet witte wijzers en zoals hier met zwartwit
alleen is hier het zwarte deel m.n. van de minuten wijzer behoorlijk overheersend.

Dit is inderdaad een Dynamic, wijzers lijken niet overgeschilderd te zijn.


Wel een leuk ding trouwens.

Ah op die fiets, is een mogelijkheid.

Horloge lijkt me origineel maar beslist een damesmodel, band is aftermarket.

Yep, echt. En de dynamic werd alleen maar lelijker daarna. Ziehier de Seamaster dynamic II:

1 like

Tegelijk ook weer mooi van lelijkheid… Maar inderdaad, niet te vergelijken met de eerdere generatie.

Ik ben deze tegengekomen 1971 met ook meer zwart op de wijzers

En hier is het witte deel wat groter, maar dat zegt natuurlijk niets
over echt of nep hooguit een detail m.b.t. bouwjaar.

In de lak op een van de wijzers van mijn Chronostop zit een haartje. Da’s dan wel met 20x vergroting, maar het geeft aan dat QC destijds op een heel ander level stond, met name m.b.t. afwerking van wijzers en het tritium. Mijn wijzerplaat heeft onder die vergroting ook wel wat lak-dingetjes.

Oftewel, de lak op de wijzers zal handmatig zijn aangebracht; en wellicht lakte de ene in wit gehulde dame in Biel de wijzers net even wat anders dan haar collega’s. :relaxed:

lijkt mij wel een echte dynamic.

Hallo,

bedankt allemaal voor jullie deskundige kommentaar. Horloge is idd lelijk:-)
Ik had het voor mijn moeder gekocht maar is te klein (haar ogen zijn niet al te best). Voor haar heb ik nu een andere gekocht: een Jean Albert.Is volgens mijn nauwelijks bekend. Via google vond ik geen enkele hit!
De Omega zal ik maar op de verkoop doen.

mvg,

Ivan

Ik vind hem helemaal niet lelijk maar een leuk vintage model. Heb er zelf ook een en draag m regelmatig.

[URL=http://s1354.photobucket.com/user/guapo33/media/FotoacuteosiPhoneErik006_zps2397bb44.jpg.html][/URL]

Het is inderdaad wel een wat lullig bandje en erg lastig om daar wat anders voor te verzinnen.

Gr, Erik

Ik bedoelde ook meer dat ik de ‘opvolger’ (de dynamic II waarvan ik een fotootje plaatste) lelijk vond. De jouwe is wel apart, lekker 70s. Ik zou 'm lekker houden.

Ben ik met je eens. Heeft meer n 80s-look. En of in dat decenium nou mooie horloges zijn gemaakt… :grin:

1 like