Echt vintage

Als nieuw lid wil ik graag een bijdrage gaan leveren en dan met name voor de vintage horloges.
Ik ben een echte horloge man en kan dan ook geen winkel voorbij lopen met horloges zonder er naar te kijken.
Bij deze een oude baume mercier van de begin jaren 1970.
Met datum en superplat.Zeker voor die tijd.
Ik blijf deze toch mooi vinden en onderhoud deze dan ook zorgvuldig.
Blijven opwinden ook al ligt deze in de doos.

14 likes

Van harte welkom op het mooiste horlogeforum van de wereld! :relaxed:

Inderdaad een prachtig mooi klokje!

Ik ben benieuwd naar de rest van je collectie… en de foto’s ervan uiteraard. :wink::+1:

Mooi horloge en welkom hier.

Maar waarom zou je het horloge opwinden als je hem niet draagt? Als je het horloge regelmatig draagt en dan opwindt is het toch voldoende?

Dank je voor je reactie, maar dragen doe ik deze niet veel.Vandaar regelmatig opwinden.

2 likes

Niet opwinden is ook goed voor een horloge, dat scheelt slijtage…

Mooie BM!
Zou die wel dragen hoor.

2 likes

Welkom met dit fraaie vintage horloge.
Ook ik wind de handopwinders op, de smeermiddelen verdrogen niet en ze zijn klaar voor gebruik.
Ik denk, dat het beter is om te kiezen voor dat beetje slijtage dan dat een stilstaand horloge eerst nog moet worden gelijk gezet en opgewonden.
Het gelijk zetten geeft volgens mij een grotere kans op breken van de tere, kwetsbare, tirette veer.
Dat risico wil ik niet lopen.
Veel plezier hier op HF :+1:

2 likes

Mee eens; ik neem hiermee ook geen risico. :relaxed:

1 like

Heel mooi horloge heer Van Leeuwen, helemaal mijn type.
Ben zelf redelijk nieuw in de vintage wereld en wat mij opvalt - naast de schoonheid van het ontwerp en de mooie staat - is geen secondewijzer maar wel een datum complicatie als ik het goed zie.
Dat zie ik niet heel vaak, of kijk ik vaak niet goed genoeg ?

Welkom en veel plezier op dit forum.

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de contouren van dit “enthousiaste” HorlogeForum!!
Duidelijk een forum ván liefhebbers,vóór liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Welkom!

Veel lees en post plezier en ook ik ben benieuwd naar de collectie. Zoals je kunt zien zijn de meningen verdeeld over het wel/niet opwinden.

Welkom! Vintage heeft ook steeds meer mijn interesse. Benieuwd naar je collectie :ok_hand:t2::+1:t2:

Welkom op ons mooie forum en veel leesplezier.
Groet. Richard.

Mooi mooi :smiley_cat: kast lijkt een op de mijne juist onderaan is deze in 18k uitgevoerd en natuurlijk heerlijk plat



Welkom op het forum !!

1 like