Echte Cartier

Goedemorgen,

Ik zou graag wat hulp gebruiken aangezien ik zelf geen verstand heb van horloges. Ik heb het horloge van mijn oma teruggevonden die ik al een tijd geleden geërfd heb. Als het klopt wat er staat is het een Cartier maar waar ik ook op zoek ik kan er niks over vinden. Zijn er hier misschien mensen die mij kunnen vertellen of dit wellicht een echt Cartier horloge is?
afbeelding afbeelding

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Dank alvast. Groet Kelly

4 likes

Zo met iets duidelijkere foto’s

Heb je ook een foto van de achterkant? En staat ergens een drie cijferig getal zoals 333, 585, 750, 800, 830, 835, 850, 900, 925 of 950?

leuk ontwerp. moet lastig dragen zijn met de knop op die plek. als het echt is, mooi, anders, ook mooi

Er staan wel cijfers achterop maar niet die drie. Het is ook een heel klein klokje heb een poging gedaan het ik foto te zetten !

Hij is wel degelijk gestempeld zoals dat heet, in dit geval alleen met merk tekens. Ik ga er vanuit dat het hier gaat om een witgouden horloge (mogelijk zilver, maar dan is hij recent opgepoetst). Het is een backwinder, dus de opwindknop zit aan de achterkant, ik verwacht daarom een uurwerk van LeCoultre of European Watch Co. Ik ga er vooralsnog vanuit dat het een origineel horloge betreft. Ik ga even een paar boeken open trekken…

Alvast een vergelijkbare:

7 likes

Denk dat je helemaal op zit, ik heb ooit een lot van een horlogemaker gekocht en daar zat exact dezelfde kast in van jlc mijn idee is idd dat er een jlc inzit.
Leuk horloge.
Zeker met die dikke ketting maakt het weer wat moderner.

2 likes

Ik ben er redelijk zeker van dat het horloge in de jaren veertig of vijftig is gemaakt. Even wat foto’s uit Le Temps de Cartier, helaas niet exact dit model maar je gaat de gelijkenissen wel zien.

Dezelfde wijzerplaat

6 likes

Ik keek nog even terug naar je eigen foto’s, kun je met een loupe kijken wat hier allemaal in staat?

3 likes

Dank voor je uitgebreide reactie! Ik heb een poging gedaan het op de foto te zetten.

!

2 likes

750 is goud (18 kt)

1 like

750 staat dus voor 18 karaat goud.Op de kast staat dan waarschijnlijk dit goudmerkje:
image

Conclusie; echt, en massief gouden kast en bracelet.

Als je van plan bent dit horloge te dragen zou ik je willen aanraden het horloge eerst door een goede uurwerkmaker te laten servicen. Als je even aangeeft waar je ongeveer woont dan kunnen we vertellen waar je eventueel in de buurt terecht kunt.

22 likes

Mooi speurwerk, top. :+1:

4 likes

Dank voor alle info. Het ligt bij mij al jaren in de kast omdat het niet helemaal mijn smaak is. Ik dacht eraan om het misschien te verkopen/ruilen tegen een sieraad wat ik wel om doe. Ik woon in de provincie Groningen, heb je een advies voor mij waar ik dan het beste heen zou kunnen gaan?

Daar is een mooi adresje, in het centrum van Groningen: https://www.baerendsenkolkena.nl

1 like

Ja klopt, ik zie die tekentjes aan de zijkant staan. Dank voor alle info. Voor een indicatie van de waarde moet ik denk ik naar een juwelier/horlogemaker? Of valt daar zo ook iets over te zeggen. (Ik vond het terug bij de spullen van de kinderen dat is misschien niet zo’n handige bewaarplek🙈)

4 likes

leuk speurwerk dit :grinning:

2 likes

Nou dan je hier toch heel goed geholpen.
Credits to HorloG! :ok_hand::+1:

10 likes

Je kunt het horloge even wegen en dan kijken naar de goudprijs, voor een indicatie van de waarde. Het uurwerkje weegt natuurlijk ook iets, maat zal gezien de grootte niet heel veel gewicht zijn.

Leuke horloge en als ik niet helemaal fout zit denk ik dat hij toch wel snel 70-100gr weegt x 38 euro de gram inkoop dus een paar duizend euro is het wel waard. Dus laat je niet van de wijs brengen door een eventueel bod van een juwelier.

1 like