Tijdens het rondkijken op marktplaats viel me deze Breitling Emergency op, hij kost 2250 zonder papieren, ik vond het wel een koopje maarrrrr:
Ik zal de foto hieronder plaatsen, er vielen me een aantal details op, volgens mij heeft de Mission nooit een split second secondewijzer gehad, vind ik de detaillering van de arabische cijfers niet echt netjes, en vooral de transmitter aan de linkerzijde lijkt er scheef in gemonteerd, en dit hoort recht te zitten, evenals de groffe pushers die normaal glad horen te zijn?
Ik wil niet gelijk zeggen dat het een (goede) imitatie is, maar hij viel me wel op, zijn hier nog meer Breitlingkenners (Marc-B1, SuperC etc.) die mijn mening ook delen?
Heeft in ieder geval wel split second, op het onderste plaatje is het ankertje een wijzer en het Breitling 'B’tje ook. Voor de rest weet ik niet heel veel over dit model.
Allebei zijn Emergency, alleen de bovenste is van de aanbieder, onderin is willekeurig van Google.
Split Second klopt inderdaad Jelle, maar het is niet goed te zien op de bovenste foto of het de tip van de secondewijzer rood is geverd.
Volgens mij lijkt het breitling logo op het mp model niet opgelegd maar opgedrukt. Naast de genoemde redenen om hem niet te kopen, wellicht ook een reden om verder te kijken.
Model van MP/TS is inderdaad het oudere model. Naast de geribbelde pushers (welke ik eigenlijk leuker vind), heeft ie idd ook een opgedrukt logo. Daarnaast zijn naast 3,6,9&12 de rest van de cijfers opgeprint. Op de nieuwe zijn ze groter en opgelegd. Verder is de wijzerplaat glad, terwijl op de nieuwe ie geguiocheerd is. Ook de subdial. En natuurlijk heeft de nieuwe de Pro2 band.
Wat er met de antenne is gebeurt weet ik niet. Misschien dat een keer uitgetrokken is geweest? Maar vermoed eerder dat ie een klap heeft gehad.
Hoop dat potentiele kopers er ook op bedacht zijn dat Breitling bij een lege batterij verplicht een complete overhaul vereisen. Dat betekent officieel elke 2 jaar zo een 400 euro neertellen.
Heeft in ieder geval wel split second, op het
onderste plaatje is het ankertje een wijzer en het
Breitling 'B’tje ook. Voor de rest weet ik niet
heel veel over dit model.
Dat de contrazijdes samen het logo vormen klopt en vind ik erg leuk gedaan. Het is echter geen split-second chronograph.
Bij de Breitling Emergency Mission geeft de bovenste secondewijzer de secondes van de chronograaf aan, terwijl de 2e “secondewijzer” de minuten aangeeft van de chronograaf. De linker sub-dial geeft de uren en de rechter de tiende/sec van de chronograph weer. De onderste subdial is voor de secondes van de normale tijdweergave.
Dank voor de input en ook veel wijzer geworden!
Heb dit model ook bij een andere juwelier gezien, maar nog niet om de pols gehad.
Zelf denk ik wel, mocht er een Emergency alsnog komen, ik toch voor de analoog-digitale versie ga.
Dank voor de input en ook veel wijzer geworden!
Heb dit model ook bij een andere juwelier gezien,
maar nog niet om de pols gehad.
Zelf denk ik wel, mocht er een Emergency alsnog
komen, ik toch voor de analoog-digitale versie ga.