Echte Frederique Constant Moontimer Automatic?

Help!

De horloge waar ik al heel lang op zit te azen komt echt per toeval op mijn pad vanwege een tip van een maat van mij. Hij zag mijn gewilde FC op https://www.bva-auctions.com/auction/lot/13633/5499431
De horloge ziet er, afgaand op de foto’s, authentiek uit. Ik heb verder op internet gekeken of van dit model neppers of replica’s in de markt zijn, maar die kon ik niet vinden. Het blijft een risico, daar BVA de echtheid niet garandeert. Horloge komt met documenten, maar dat kan natuurlijk ook gefabriceerd zijn. Over BVA zelf kom ik weinig negatieve verhalen tegen. Wat is jullie advies? Alvast mijn dank!

Gr. Dennis

Hou je rekening met 16% Veilingkosten plus de BTW (biedprijzen zijn ex BTW)?

Ja het komt neer op een kleine 700 euro. Daar teken ik meteen voor aangezien ik ze nergens goedkoper kan vinden dan 1500 euro. Zou dus echt een mooie deal zijn!

Het minimumbod is nog niet gehaald. Ik hoop voor je dat het niet te hoog ligt. Mooi horloge inderdaad (tu)

Nou, wanneer mijn gevoel goed is wil ik het minimum bod plaatsen en pak hem hopelijk voor die prijs. Wat zegt je gevoel je Marijn?

Ik hoop dat het je lukt :). Wel mooie foto’s op het forum dan hoop ik?

Niet om je te ontmoedigen, maar bij BVA gaat bijna 90% van alle goederen voor een totaalprijs van ongeveer 85-100% van de verkoopprijs weg. Dat maakt ook het succes van BVA. Ze zorgen voor de curatoren voor goede verkoopopbrengsten.

Op BVA moet je er een neusje voor hebben om net een kavel te vinden dan nauwelijks in trek is en dan kun je een goede deal doen.

Wellicht is dat bij dit klokje ook. Houd de prijzen maar eens in de gaten en bied gewoon als je hem graag wil.

Ik zie geen reden om te twijfelen aan de authenticiteit.

Benieuwd naar de plaatjes als het lukt

Worldtimers in assen adverteerd met hetzelfde type voor €829.
Aangezien je bij BVA geen garantie hebt, is dit misschien een betere deal.

Zie de adv.op marktplaats.

Thanks heren! Ik kom erop terug :wink:

Als het veilingshuis de echtheid niet garandeert, zou ik sowieso al passen.
Bijna alle handelaren laten sowieso het horloge op echtheid controleren voor verkoop, en een echte goede handelaar laat het nog snel reviseren en vraagt gewoon iets meer.