Ik had het vorige keer over nep horloges, maar hoe zit dat met de horlogebanden en met namen de leren. Echte zijn spuug duur, terwijl er hele goede zijn die van het zelfde materiaalzijn gemaakt.Neem Breitling bijvoorbeeld, € 290,00 voor een bandje. Terwijl je daar een hele jas voor kan kopen of onder de verzamelaars een aantal Seiko Divers.
Je hebt een zaak in Utrecht die maakt zelf horlogebanden, van alle soorten stoffen. En zeg nu zelf een Krokodil is een krokodil toch of heb je daar ook neppers van rondlopen.
Ik had het vorige keer over nep horloges, maar hoe
zit dat met de horlogebanden en met namen de
leren. Echte zijn spuug duur, terwijl er hele
goede zijn die van het zelfde materiaalzijn
gemaakt.Neem Breitling bijvoorbeeld, € 290,00 voor
een bandje. Terwijl je daar een hele jas voor kan
kopen of onder de verzamelaars een aantal Seiko
Divers.
Je hebt een zaak in Utrecht die maakt zelf
horlogebanden, van alle soorten stoffen. En zeg nu
zelf een Krokodil is een krokodil toch of heb je
daar ook neppers van rondlopen.
Ik denk dat het iets zegt over de marges die deze merken hanteren.
Ik snap nooit hoe je het verantwoorden kan om 100 euro of meer te vragen voor een simpele gesp, of 300 euro voor een leren band, of nog gekker krap aan 1000 euro voor een rvs oisterband van rolex of een pilotenband van breitling.
Dit zijn imo toch geen reele prijzen meer.
Er zijn nep, immitatie banden genoeg te koop. Vooral immitatie lederen Breitling banden worden op het net veelal aangeboden.
De prijzen zijn inderdaad belachelijk, ook al is de kwaliteit zéér goed.
Vaak moet ik een lederen band kopen die langer is en dan zoek ik gewoon iets wat mooi staat, goed past, goede kwaliteit is en betaalbaar is. Dat zijn dus vaak niet de merk eigen banden.
Maar metalen banden wil ik altijd origineel hebben.
een vintage horloge met een andere band kan best, maar het is leuker om in ieder geval een band te hebben met de gesp van het merk, origineel of niet, het plaatje klopt dan tenminste…