Echte nep of van de vrachtauto gevallen?

De laatste dagen ben ik regelmatig op Marktplaats aan het snuffelen. Wat me daar opvalt is dat er veel topmerken als bv Rolex voor prijzen worden aangeboden die eigenlijk niet kunnen. Heeft een van jullie wel eens zo’n goedkope “topper” gekocht en wat is dan de ervaring. Echte nep of van de vrachtwagen gevallen of heling zoals je wilt…

Heling is het zeker niet. Oplichterij wel. Je kan hooguit op het “in strijd met de regels” icoontje klikken maar of het helpt?
Rotzooi en niet eens 1e klas!
Jur

Esther

Niet kopen, want het is allemaal nep. Ik heb hierover al een mail gestuurd naar Marktplaats omdat de mensen gewoon bedonderd worden. Was mij ook al opgevallen. Ik wacht nog op antwoord. Zodra ik dat heb post ik het.
Iemand die een echte Rolex heeft verkoopt hem niet voor rond de 100 Euro, tenzij er een draadje bij hem los zit.

Vraag altijd naar officiële papieren en koop nooit iets zonder dat deze erbij zijn.
Is geen garantie, maar wel iets meer zekerheid. Laat de klok desnoods beoordelen door een erkende dealer/juwelier.

Ik heb een aantal maanden terug eens gesnuffeld op marktplaats.nl
En ja hoor ik vond een Seiko uit de SLQ-serie, ik dacht de SLQ021. Deze kost in de winkel toch 4500 Euro.
Te koop op marktplaats (nieuw) voor 2000 Euro.
“Ik heb 'm voor mijn 18e verjaardag gekregen, maar vindt er niks aan” meldde de verkoper nog.
mailtje gestuurd en mijn interesse laten weten, maar alleen als de officiele papieren er bij zouden worden geleverd. Je begrijpt, nooit meer iets gehoord.

Wat zou de politie op marktplaats goeie zaken kunnen doen, het is daar volgens mij een “broeinest” van “van de vrachtwagen gevallen” producten. De goeden natuurlijk weer niet te na gesproken.

RHV

De invloed van de Chinezen wordt steeds duidelijker voelbaar in Europa
en dat tij kunnen we niet meer keren. Je staat er versteld van wat er
allemaal wordt aangeboden. Ook op de Rikketik. Uit Rusland, India, Taiwan,
Hongkong en we kopen het, dus wat is er nu eigenlijk nog nep!
Het is al net zoals met geld het zijn allang niet meer de biljetten waar
3 cijfers opstaan, die worden vervalst.
Met Horloges en andere trendgevoelige artikelen is dat eigenlijk niet
anders, met dien verstande dat dure produkten, waarvan de verkoopprijs
helemaal niet meer in verhouding staat tot de werkelijke waarde niet
vervalst, maar nagemaakt worden. En dat is toch net even iets anders.
Zolang je maar 1 shirt van Hugo Boss uit Turkije of 1 Seiko horloge uit
India verkoopt, of invoert ben je niet strafbaar, als je ze echter met
honderd tegelijk verkoopt of invoert wordt het een ander verhaal.