Echte of namaak?

Alles wordt nagemaakt ook Guess, Armani Boss en Hilfiger. En dan heb ik het over horloges.
Zelfs Casios van 15 euro worden nagemaakt. De marge op modemerken is beduidend groter voor de namakers.

2 likes

Beste Steffie, ik denk, als ik de foto’s vergelijk met de foto’s op internet, dat het wel een echte Guess betreft. Dus in die zin kun je waarschijnlijk gerustgesteld zijn. Natuurlijk is het zo dat ze de nagemaakte op het origineel willen laten lijken, maar toch.

De prijs is iets waar je over kunt discussiëren en daar zullen vele meningen over bestaan.
Maar degene die hem nieuw in de winkel heeft gekocht, zal er naar waarschijnlijkheid wel ongeveer €150-€200 voor betaald hebben.
Vervolgens zijn jullie overeengekomen dat €80 de juiste prijs is voor het horloge, dus daarmee is de prijs toch juist. Jij een horloge dat je wilde hebben en de ander een deel van het aankoopbedrag terug.
Recentelijk heb ik persoonlijk een aantal horloges uit het modesegment uit mijn collectie verwijderd en ze via de bekende kanalen verkocht voor ongeveer dezelfde prijs. Is dus wel gangbaar.

1 like

Behalve deze :sunglasses:

Je mag hem hebben.

Ik moest er zo nodig een matige grap bijplaatsen, dat zal mij de kop hebben gekost.

1 like

Ik mag jou wel, vanwege jouw eerlijkheid krijg je een “like” van me, fijne avond!

1 like

Dank. Ik ga hier vanavond fijn van genieten.

Topicstarter is ook tevreden, dus het topic kan dicht. Jij mag hem vlaggen! Zo ben ik.

1 like

Over het algemeen laat de kwaliteit van dit soort modemerken nogal te wensen over en er zal binnen in een batterijtje zitten met een simpel quartz uurwerkje.
Ik denk dat deze horloges het niveau van de gemiddelde replica niet echt ontstijgen.

Er zullen ongetwijfeld kenners zijn die het wel kunnen zien. Op een modeforum o.i.d. heb je denk ik meer kans dan op een horlogeforum. Hoe raar het ook klinkt.

Die eer laat ik aan jou, ik heb ten slotte al het topic in het juiste gedeelte gezet!

2 likes

Kan kloppen, bandje kost € 75
:stuck_out_tongue:

Ik heb voldoende mensen die al jaren hetzelfde horloge van een modemerk dragen.
Ook deze horloges doen wat ze moeten doen en zonder haperen.
Je kunt dezelfde kwaliteit best voor veel minder geld krijgen maar ik vind niet dat een modemerk per definitie slechte kwaliteit levert.
Als TS blij is met een horloge van 8 tientjes die het naar alle waarschijnlijkheid nog lang vol gaat houden is dat helemaal goed.

Volgens mij is deze gewoon echt hoor. GUESS is populair als bling bling modehorloge. Ze hebben ook nog een duurdere variant: GUESS Collection. Mijn dochter heeft een heel stel van beide merken.:slightly_smiling_face:

Lekker dragen en van genieten voor die 8 tientjes als je dit een mooi klokje vindt.

Veel plezier ermee!:+1:

Dat weet ik wel zeker, ik heb er een in mijn handen gehad. 40 Baht rammelband wijzerplaat uit een printer en net als het origineel een zeer simpele Chinese Kwarts.

Ik heb al een aantal van dit soort “modehorloges” open gehad, en naar mijn ervaring zit er over het algemeen gewoon een net Seiko of Ronda uurwerkje in, en geen Chinees fabricaat. :wink:

Maar ik ben met je eens dat alles nagemaakt wordt, ook modemerken.