Beste forumleden ik wil graag een Cartier kopen en heb er een op het oog kunnen jullie zien of dit een echte is en wat voor model het is. Alvast bedankt Gr jan
Hoi Jan, welkom op het forum.
Kan je een linkje plaatsen naar de advertentie? Ik weet niet zeker of je al fotoâs kan plaatsen, maar anders kan dat via het âpijltje omhoogâ in het berichtenvenster.
Replica
Soms maken ze replicaâs van modellen waarvan ĂŒberhaupt niemand het origineel wilde hebben. Verbazingwekkend vind ik dat altijd
Sluiting heeft veel speling, gravering niet netjes
Is de polskaas op de achterkant inbegrepen?
Denk dat dat zelf namaak is
Geen idee of deze zelf ooit heeft bestaan eerlijk gezegd. Ik ken enkel de chrono versie van de tank française, en dat is deze:
Over het algemeen hebben anual calendars geen 2 pushers dacht ik.
Dit model met jaarkalender is nergens te vinden. Alleen als chronograaf zoals hierboven genoemd. Er staat alleen âSwissâ op de achterzijde, bij originele Cartiers zie ik âSwiss madeâ staan.
Er staat ook geen âSwissâ op de wijzerplaatâŠ
Ben geen Cartier kenner maar een beetje rondneuzen op internet geeft mij het gevoel dat dit horloge nep is.
Tip: gewoon lid blijven van dit Horloge Forum, kennis opdoen, betrouwbare adressen vinden. Dat kom je ooit een echt mooie Cartier tegenâŠ
Ja hij moet lijken op een Cartier Tank Chronoflex
Ze hebben zelfs de roos vormige guilloche wijzerplaat nagemaakt, op het oog best een aardige namaak dus.
Toevallig heb ik vandaag mijn Tank Basculante om, als vergelijkingâŠ
Dit horloge is nepper dan het lichaam van de gemiddelde Temptation Island deelnemer.
Geen verstand van Cartier, maar een chrono zonder secondewijzer of chrono-gerelateerde subdials vertelt toch genoeg?
Er is niet eens geprobeerd om de indruk te wekken dat dit iets functionerends is.
Bedankt allemaal voor jullie kennis en kunde
Hoe was de prijs?
Wat al gezegd is, blijf lekker rondneuzen op het forum, en dan heb je in no time een echte Cartier om de pols. Er staat een mooie witte Santos in het blauwe gedeelte (TK: Cartier Santos L Nieuw Opaline Wit 2022).