Echte seiko?

Ik ben me al een tijdje aan het orienteren over de aanschaf van een Seiko Premier Automaat. In de winkel kan ik hem krijgen voor 920 euro, maar op internet zie ik hem regelmatig voor minder dan 600 euro voorbijkomen: nieuw en ongedragen, etc.
zie hier bijvoorbeeld op marktplaats:

http://link.marktplaats.nl/308014552

Hoe weet ik nu of dit een échte seiko is en of er niet allemaal (verborgen) problemen en/of addertjes onder het gras zitten?

Is het normaal dat iemand nieuwe horloges voor bijna de helft van de winkelwaarde verkoopt? Of moeten er dan allerlei alarmbellen gaan rinkelen?

Ik weet verder weinig van horloges en dit zou mijn eerste “echte” horloge zijn.
dank.

Over het algemeen geldt ook bij horloges: “als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo”. Let op het woordje “meestal”.

Extra op je quiviven zijn is het devies. Sowieso natuurlijk nooit eerst betalen en dan maar hopen dat ze het opsturen maar gewoon gaan kijken. De foto’s zijn gewoon van internet dus daar kan je het niet op beoordelen. Wel zou je vooraf kunnen vragen om een paar foto’s van het horloge waar het daadwerkelijk om gaat.

Als je niet veel van Seiko’s af weet en je hebt niemand in je omgeving die dat wél weet dan zou ik niet op deze aanbieding ingaan.

Ook moet je er rekening mee houden dat het zo kán zijn dat de horloges misschien wel echt zijn maar uit een duister circuit zijn verkregen. Misschien de verkoper eens vragen en uit zijn antwoorden weet je snel genoeg of het al dan niet zo is…

Dit ziet er toch wel redelijk betrouwbaar uit. Het is niet ongebruikelijk om dit soort kortingen op de winkelprijs aan te treffen voor dit soort horloges. Die betaalt bijna niemand :slight_smile: . De betalingswijze met Paypal geeft je een redelijke bescherming dus ik zou deze aanbieding niet zonder meer als fake willen klasseren.

Betalen met PayPal zegt niets.

Ik heb een gedane betaling met Paypal wegens wanprestatie laten annuleren en kreg keurig mijn geld terug.

kijk eens bij Rob is al jaren een forumlid wie weet kan hij je helpen.
www.monsterwatches.nl

Toevallig heb ik zojuist een seiko premier besteld via Ebay. Ik volg Marktplaats regelmatig, maar door het enorme aanbod van replica’s (er zitten echt goede bij) ben ik toch huiverig. Ik haak definitief af als er op fora als deze of op De Zin Van Luxe niets te vinden is over de verkoper of juist wel in negatieve zin.

Bij Ebay heb ik een iets beter gevoel, ook al weet ik dat ook hier notoire aanbieders actief zijn.

Succes met je koop.

als “bijna” niemand de winkelprijs betaalt, HOE komen ze dan aan die goedkope seikos? Rechtstreeks van de fabriek of zo?

hcptdg Schreef:

Dit ziet er toch wel redelijk betrouwbaar uit. Het
is niet ongebruikelijk om dit soort kortingen op
de winkelprijs aan te treffen voor dit soort
horloges. Die betaalt bijna niemand :slight_smile: . De
betalingswijze met Paypal geeft je een redelijke
bescherming dus ik zou deze aanbieding niet zonder
meer als fake willen klasseren.

Sinds de val van het Britse pond komen er komen er veel uit de UK. In combinatie met de lagere BTW aldaar verklaart dat al veel.

informeer even bij Rob van Monsterwatches.nl,
ik meen me te herinneren dat hij laatst een dergelijke korting ook gaf op een Premier, en zijn track-record hier is onberispelijk.

Het geeft alleen maar aan hoe veel marge er op horloges zit via de reguliere kanalen mijns inziens

edit: foutje…