Echte vakman op TV NH

Prachtig om te zien - ik kan naar zulke dingen uren turen…

Zeg, kan er iemand daar een AVI-tje of een MP4-tje van maken ?
Zulke filmpje hou ik graag…

Enige tijd geleden op een event in Amsterdam een kleine presentatie van zijn werkzaamheden bijgewoond. Zeker een man met veel passie voor zijn vak. Mooi dat ze er nog zijn dit soort vakidioten.

Eg leuk om te zien! Bedankt voor het delen.

Ook weer typisch dat er een vrouw langskomt die voor 1 euro een klok heeft gekocht op een markt die rond de 1500-2000 waard is…

Vrouwelijke naïviteit wint het altijd van de male ego… :wink:

Ik zal tzt wel wat online plaatsen over mijn project (ik ben de ‘Hilversummer’). Status op dit moment is dat het ontwerp van het caliber gereed is, ook de tekeningen van de tandwielprofielen (hiermee heb ik de NIHS 20-02 freesjes voor de tandwielen besteld). Alle machines en gereedschappen zijn aanwezig en ik ga dus op korte termijn beginnen met het daadwerkelijk maken van de onderdelen. Tot nu toe waren dat alleen nog maar deelproduct-probeerseltjes en veel oefenen met materialen en gereedschappen.

8 likes

Welkom!

Topic openen!
Volgens mij wilt iedereen wel wat van jou en je project weten…

Leuk wat je doet!
Foto’s zouden we graag zien t.z.t…

Misschien zit er wel een HF limited in als je zo ver bent?

Dank je wel, laat ons weten !
Wat zal het voor een beweging zijn ? Wil je iets reproduceren of is het iets helemaal nieuw bedacht ? Met complicatie of… ?

Het is een eigen ontwerp. Ik kan (en wil) geen gebruik maken van bestaande onderdelen. Dat maakt het wel een erg amibieus project, dat realiseer ik me, maar dan is het wel volledig zelf gemaakt. Het kan dus nog even duren voordat er iets ‘tikt’ want ik zal vast de ene uitdaging na de andere tegenkomen (dat gebeurt nu zelfs al vaak genoeg :wink: ).

2 likes

Zeer leuk reportage.
@machielhulsman: Veel succes met je project!

En dat lijkt me dus ernstig overschat, het is (bijna zeker) een Chronograph Suisse met holle kast (te herkennen aan de pinnetjes aan de binnenkant lugs). In goed staat zijn die (nog) te vinden tussen de 300-500 euro. Wat voor 1 euro nog steeds mooi is natuurlijk.

Tja, wat ik zo heel gauw zag was het inderdaad iets in de Landeron-sferen; in elk geval geen schakelrad. Zal wellicht de prijs zijn waar Slaap 'm in geheel geservicede staat, zelf voor zou hopen kwijt te raken. :wink:

Hij was overigens van 18k massief goud, dat helpt de prijs ook.