Echte Zenith uit jaren '60 ?

Den ken jullie dat dit een authentieke Zenith uit jaren '60 is?

In elk geval is de wijzerplaat compleet kaalgepoetst, dus lijkt me sowieso een exemplaar om lekker te laten liggen :thinking:

3 likes

Precies, wat een verschrikking zeg. Kijk eens naar de krassen rondom het logo.

285ebf1555fb6a495d8d085d6f53361b26f8aecc

1 like

Inderdaad :grimacing:
Wijzers ziet er ook wat mishandeld uit. Secondewijzer is trouwens niet origineel; te kort en de verkeerde kleur.

2 likes

Ook als ie maar 100,- euro zou kosten?

1 like

Ik zou hem laten liggen, het palrad is ook vervangen door een te kleine zo te zien;

6 likes

Veel oxidatie ook, wat kan duiden op waterschade.

1 like

Goed gespot. Dat ding raakt maar met de tippen van de tandjes. Horror.

3 likes

Goed gezien inderdaad. En dat is vaak zo bij horloges waarvan de wijzerplaat zo verklungeld is. Als je op zo’n manier een horloge oplapt mag het blijkbaar geen geld kosten en meestal is de rest van het horloge daar dan ook naar.

Het is echt een bak rommel; beter iets meer investeren en een eerlijk exemplaar kopen. Om hier weer wat goeds van te maken moet je er alsnog een hoop geld tegenaan gooien.

4 likes

Hartelijk dank voor deze feedback! Top👍

2 likes

Ik heb dit overigens ook door schade en schande geleerd hoor. :blush: Toen ik begon met de hobby kocht ik alles wat los en vast zat maar dit kunnen echt bodemloze putten zijn. Ik heb best wat exemplaren van de projectenbak naar de donorbak geschoven; alleen nog goed voor onderdelen :sweat_smile:

2 likes

Deze wil je niet, ook niet voor €100. Laten liggen.
Het nummer op het uurwerk dateert hem in de vroege jaren 50 trouwens.

1 like

:headstone:

Rip voor deze Zenith.

1 like