Echtheid baume & mercier

Hey allemaal,

Ik ben net nieuw op het forum en ben van plan om een horloge van het merk Baume & Mercier aan te schaffen en vraag me af of het hier om een echte gaat.

Hier zie je enkele foto’s.

Alvast bedankt

Mvg Daan

Welkom Daan, je foto’s zijn echter afwezig

foto’s zijn intussen geupload.

Ik zou m lekker laten liggen;

Uurwerk (wat is r met die rotor)
Bodem (compressor op een dresser)?

Rare foto van het uurwerk, soort spanring? Dit is natuurlijk géén dresswatch, dus compressor is goed mogelijk. Google leert dat B&M meerdere compressor modellen heeft uitgebracht. Zelfs supercompressor met enkele kroon en damesversies. Staan er zelfs een paar op Catawiki.

Weet niet wat hij moet kosten, maar 150€ is ruim betaald (vind ik) voor een verguld exemplaar.

Ik heb een vergelijkbare B&M met hetzelfde uurwerk, achterdeksel en compressorkroon, alleen dan met zilveren wijzerplaat. Was destijds 200 euro, maar in erg mooie staat. Probeer deze inderdaad eens voor 150 te pakken te krijgen.

Hey, ik kan dit horloge kopen voor 120 euro. Maar ik kan er dus ook vanuit gaan dat het om een echt exemplaar gaat?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Lijkt me een nette prijs inderdaad. Ik persoonlijk twijfel niet aan de echtheid. Wijzerplaat is ook in orde, geen redial.
Maarreh… raak vooral besmet door het virus en laat deze aankoop naar véél meer smaken! :grin:

Wat mij betreft ook een ok exemplaar, alleen is de foto van uurwerk wazig.

B&M was vroeger iets minder hoog gepositioneerd als tegenwoordig. 120 lijkt me nog net redelijk, als-ie netjes loopt. Ik ben geen B&M expert (wie wel? ;-)) maar de wijzerplaat ziet er strak genoeg uit, het uurwerk lijkt me ook OK. Je zou een foto van de zijkant van de kroon moeten vragen - bij een compressor-kast hoort een kroon met een soort raster-patroon op de zijkant.

Ik twijfel wel een beetje over die werkring - zoals-ie nu zit lijkt-ie me het draaien van de rotor te verhinderen.

Nog een editje - ik zou 'm zeker f2f gaan bekijken en niet op laten sturen. Iets teveel twijfel toch - niet over echtheid maar over functionaliteit.

1 like

Zo hoort het eruit te zien:

De lugs lijken mij erg dun maar het kan meevallen. Kroon is belangrijk, dit moet een crosshair type zijn.

2 likes

Die ring herken ik wel, op eBay dat vaak gezien bij compressor kasten met Eta uurwerken.
Vakjes kroon is een pré, maar ze hebben hem niet allemaal van origine. (Lip nautic-ski, Enicar)

Heeft die van mij ook inderdaad.

Oke bedankt allemaal! Ik vraag de verkoper nog om een extra foto!

1 like