echtheid Breitling Colt

heb een projectje gezien. Aangezien hier een Eta werkje inzit - zou ik er wel aan durven beginnen als het niet te duur gaat

Maar zien jullie aan deze Colt iets verkeerd (behalve dat het een Breitling is uiteraard :crazy_face:) - maw is het een echte?

1 like

Yep

2 likes

Horloge lijkt me origineel. De lume op de wijzers is raar verkleurd, vocht binnen gekregen.
De band is echt helemaal op en lijkt ook wat (delen van de) bandpennen te missen.

4 likes

te gek veel wil ik er ook niet aan betalen, is idd behoorlijk wat werk aan

Je kunt dan misschien beter op zoek gaan naar een minder moeilijk project. Kast onderdelen ( kroon / pakkingen/ wijzers) zullen niet gemakkelijk te vinden zijn.

Er zijn genoeg horloges met een ETA 2824 gebouwd

Niet aan beginnen,Breitling is voor liefhebbers

1 like

Vreemde opmerking 🤷

Ik zou zeggen als de prijs zeer goed is dus niet hoger dan € 500/600 zou ik zeggen probeer het. Ik heb een paar jaar geleden een exemplaar in vele betere staat verkocht voor € 1200. Een onderhoudsbeurt en onderdelen kunnen je snel een paar honderd euro kosten zonder zekerheid van succes dus ik zou wat speling inbouwen qua aanschafprijs

Zie opening :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dat bedrag had ik ook in gedachte, we zullen wel zien hoeveel ie gaat. Eta 2824 onderdelen heb ik nog wel liggen - het zou natuurlijk wel jammer zijn als het binnenwerk helemaal aan elkaar geroest zou zijn - de wijzerplaat lijkt mij nog goed

@Horloge24 - heb niets tegen Breitling hoor, horloge van mijn grootvader waarmee alles voor mij begonnen is, was er één

4 likes

En? Heb je het horloge gekocht? :slight_smile:

Jammer meer helaas, is mij te duur gegaan

Volgende keer beter