Echtheid Breitling cosmonaut?

Ik vroeg mij af of dit horloge origineel is?

Wat ik zelf al heb ontdekt
Ref 809 cosmonaut
Handopwinder Venus
Scherpe kast
Plexi of hessalite

Vroeg mij af wat jullie er van vinden!

8 likes

Ik zie niks geks! Ben benieuwd naar het oordeel van de kenners! Misschien nog een paar foto’s van de deksel plaatsen, binnen en buitenkant.

1 like
2 likes

Ik zie geen verschil, maar laat het oordeel over aan de professionals onder ons

1 like

Lijkt mij ook in orde op het eerste gezicht. Wel nog foto van deksel en kroon vragen.

1 like

Heb hem al liggen!

1 like

Deze is wat anders qua deksel aan de achterkant

Zijn veel varianten van zag ik

1 like

Ben geen expert maar deze lijkt wel echt en daarom de tip om hem te laten bekijken en taxatie is misschien een optie

1 like

Is de secondewijzer vervangen? Of lijkt die anders door de foto? :thinking:

1 like

Je bent je er van bewust dat het even wennen gaat zijn om hier de tijd op af te lezen…? :grin: Mij lijkt-ie ook OK, maar volledig onverprutste exemplaren zijn zeldzaam.

1 like

Achja vind het wel weer cool. Hou zelf van horloges met een verhaal en zal vast wel wennen.

Uurwerk etc lijkt haast!

1 like

Geen idee, matcht wel met de wijzers

Het lijkt alsof de seconde wijzer een andere vorm heeft tov de andere twee:

Het lijkt rechter, minder zwaard achtig. Het ronde gedeelte lijkt ook groter in verhouding tot het buisje, vergeleken met de andere twee wijzers. Maar misschien dat dat op de foto zo lijkt?

1 like

Is denkik de foto maak zo even wat meer closeups

Nee, dat zie ik ook hoor. Maar dat kan zomaar bewust gedaan zijn - de secondenwijzer onderscheidt zich zo van de chronograaf-registers.

Ik heb een 24-uurs Glycine Airman, en het is best geinig, Je hebt altijd iets extra om uit te leggen. :grin:

2 likes