Echtheid Cartier must de

Goedemiddag allemaal,

Op marktplaats kwam deze Cartier voorbij in mijn startpagina. Nu ben ik benieuwd of dit een echt exemplaar is. Op internet zie ik hem in deze vorm voorbij komen, echter kan ik op de foto’s de Cartier in een van de V’s niet ontdekken. Zouden jullie even mee willen kijken?

Alvast bedankt!

Groet,
Roel

Een staalkleurige gouden horloge, in 925 zilver :+1:t2:

4 likes

Nee, en ook niet in de X :thinking:
Daarnaast lijkt het horloge wat mat groenig uitgeslagen. Ik zou bijna zeggen dat het ooit verchroomd is geweest. Lijkt me niet zo horen

1 like

Nogal nep!

1 like

Heel erg nep. De Tank Americaine is nooit een Must de Cartier geweest, trouwens…

4 likes

Ik vind de plaat ook heel wit, Must is altijd creme.
Dat én het ontbreken van Cartier in een cijfer: ik neig naar nep.

1 like

Deze is…NEP!!!

2 likes

Fijn als mensen zien waarom iets fout is en dit vermelden. Jammer dat er telkens ook mensen posten zonder enige onderbouwing erbij. Ik wil ook leren, maar leer niks van schreeuwen zonder onderbouwingen.

8 likes

Achterdeksel simpel klikdelseltje
Afwerking kast lijkt wel base metal
Afwerking band (kijk ook die kast aanzet)
Wijzers
Wijzerplaat etc etc

Ziet dit eruit als een horloge van een paar 1000 euro? Dit is de vraag die je jezelf kan stellen als je naar het plaatje kijkt.

Deze is zo nep dat je niet eens lang hoeft te kijken

1 like

Je kunt ook leren door jezelf ergens in te verdiepen, ipv het voorgezegd te krijgen :wink:. Er zijn goede fakes in omloop waar een uitvoerige uitleg nog nuttig is. Maar uitleggen waarom een niet bestaand model nep is, is vrij zinloos. Buiten dat, dit is zo slecht gedaan dat het echt niet meer verdient dan “nep”

7 likes

Heb het idee dat dit meer een Tank Francaise voor moet stellen… maar nep is ie !! :slightly_smiling_face:

2 likes

U is correct, Francaise idd :ok_hand:

3 likes

Ik denk dat het meer gaat over de irritatie dat sommigen hier graag schreeuwen China Ali bami express nep zonder verdere context. En anderen die wel verstand van zaken hebben zoals jij bijvoorbeeld dat ook goed kunnen onderbouwen, en daarmee ook geloofwaardig zijn. Daar leer ik dan weer wat van.

12 likes

Dank jullie wel voor alle info!

2 likes

Dit zegt inderdaad al veel.

Plaqué or = goud verguld

Argent = zilver

Maar ziet er uit als een stalen kast met loskomend chroom

Bij Cartier gebruiken ze dacht ik verguld zilver, ook vermeil genoemd. Maar dan zou de kast er goudkleurig uitzien.

1 like

En dan is Bami ook nog een Indonesisch (Bahasa) woord :confounded:

1 like

Ik heb vanmiddag heerlijke bami gegeten.
Back on topic, volgens mij kan het topic dicht omdat de TS weet dat het hier om een niet originele Cartier gaat.

Dus er wordt van de “onwetenden” ook nog verwacht dat ze van elk merk ook elk model kennen die er gefabriceerd is?

Als dat je conclusie is, nadat je alle berichten hebt gelezen, ok… :roll_eyes:

3 likes

@Jasper psst :arrow_up: 11dagen leestijd.