Echtheid en herkomst Cartier uit erfenis

Goedemorgen,

Afgelopen week ben ik weer een doosje doorgegaan met erfenis spullen van mijn oma en moeder. Daarbij kwam dit horloge naar boven. Ik heb het ze beiden nooit zien dragen dus geen idee wat de herkomst van dit horloge is.

Ik ben benieuwd of het een echt Cartier horloge is en zo ja, of iemand hier meer weet over de herkomst/type etc.

1 like

Dit is helaas geen originele cartier

Dit zie je alleen al aan de afwerking

1 like

Ik heb er helemaal geen verstand van haha!

1 like

Dat is geen enkel probleem! Er reageren vast meer mensen welke meer verstand hebben van cartier :smiley:

Maar dit is zover ik weet geen bestaand model en de afwerking is slecht

2 likes

Staal horloge waar Argent (zilver) op de achterdeksel staat deze is echt goed nep

2 likes

De tekst op de plaat staat schots en scheef… helaas. :wink:

Absoluut nep, overigens niet eens lijkend op iets wat Cartier ooit heeft gemaakt.

1 like

Mijn moeder heeft exact hetzelfde horloge liggen, maar zonder de Cartier tekst.

Dat was een relatiegeschenk bij een inkoop voor haar bedrijf op een beurs ca. 30 jaar geleden. Ik weet het nog goed, want ik was daarbij.

Waarde is 0,0.

1 like

Ik meen wel dat Cartier voor sommige modellen goud op zilveren kastjes
gebruikte. Mede vanwege het feit dat de hechting aan zilver van een laag goud(20 omicron bv.)beter gaat dan op rvs .

1 like

Klopt. Maar deze is nog steeds nep.

Klopt goud op zilver maar dit horloge is niet van zilver maar van RVS dus ook hier gaat dat niet op

Helaas klaarblijkelijk nep (ik ben helemaal geen kenner, maar als ik de andere leden moet geloven dan.
Los van dat het nep is, het is wel een heel bijzonder design voor een horloge haha

Zonder me uit te spreken over vals of echt( ben geen kenner).
Maar wat ik me afvraag is hoe je op dit soort foto ook maar iets deftig kunt onderscheiden (staal of iets ander)?Heeft u voorkennis? Of is er een mogelijkheid om de resolutie te verhogen waar ik niet van af weet. Valt me reeds enkele keren op dat er leden zijn die betere ogen hebben dan ik. Is er een instelling om te vergroten???Niet echt on topic sorry.

2 likes

Zilver is vaak net een andere kleur. Beetje warmer van tint.

Chroom herken je ook doordat het anders glimt/kleurt fan rvs doet.

1 like

Je ziet zelfs een groenachtige oxidatie op de foto.

Het is ook een of andere “base metal” volgens mij, geen rvs.