Echtheid en waarde Patek Philippe + Audemars Piguet + Hublot

Ach ik ben ook ooit begonnen met een neppe Rolex uit een erfenis. Wist ik veel of die echt of nep was, ik had toen ook nog geen idee of dat ding € 1.000 of €10.000 waard was. Ik wist alleen Rolex = duur. Veel andere horlogemerken kende ik toen nog niet eens.

Mijn speurtocht toen naar de echtheid, waarde etc. van het horloge liepen helaas al snel met een domper af, maar het heeft wel mijn interesse in horloges gewekt. Daardoor ben ik inmiddels wel in bezit van ‘the real deal’!

Laten we niet te snel oordelen over een ander. Wij op Horlogeforum leven hier soms nogal in een bubbel.

24 likes

Over het verhaal kan ik niet oordelen. Wel bijzonder dat er alle tijd wordt genomen om hier éénmalig een account te maken in plaats van even te googlen en vergelijken…

Ik weiger eigenlijk dit soort topics te “helpen” als iemand enkel even langskomt om wat info op te halen om vervolgens nooit meer terug te komen op dit forum. Zie liever leden met echte vragen over authenticiteit van onderdelen etc.

1 like

Vind wel dat we er wat hard in gaan. Allereerst gecondoleerd met verlies van je vader @verbosch1959.

Dit subforum kan bezocht worden door nieuwe leden die er geen verstand van hebben. Ja er zitten veel gekke verzoeken bij, maar als je dat niet wil negeer die dan gewoon. Je kan Jan ook gewoon netjes vertellen dat deze niet echt zijn en ‘be done with it’.

9 likes

Mensen toch, waarom niet een beetje normaal doen?

Jan, gecondoleerd met het verlies van je vader. Dit zijn echter duidelijk namaak horloges en hebben dus geen enkele commerciële waarde.

8 likes

Sterkte Jan…

Dat is nochtans wel het idee van dit subforum. Dus TS doet hier precies wat de bedoeling is. Een geschiedenis op dit forum of verdere interesse in het forum of horloges is niet noodzakelijk.

Ik denk dat er sowieso leden zijn die het forum wat minder serieus moeten nemen… Log eens uit en ga eens naar buiten.

8 likes

Alle drie immitatie horloges

:ok_hand:

Precies.

Helemaal eens. Niemand zit te wachten op deze moderatiewoede. Wat ik nog mis, is de vraag om zich te voor te stellen…

3 likes

Nep, nep en nog eens nep…
Waarde is nul komma niks.

Aaaah jij moet je plasje er ook nog even overheen gooien hè. Nou bedankt weer hoor. :ok_hand:

12 likes

In dit subforum mag dat, als de eigenaar niet zeker is. We moeten ze alleen niet uitvoerig gaan bespreken verder, en dat gebeurt onderhand al aardig - ga het niet allemaal doorlezen…

Topicstarter zou zelf ook even kritisch(er) kunnen kijken natuurlijk voor-ie dit alles post, maar OK - hier mag het. Antwoorden zijn dus Nee/Niet en Niks. :neutral_face:

3 likes

Voor iemand zonder interesse in horloges zijn deze merken redelijk onbekend, hublot zou misschien ooit eens gezien kunnen zijn bij het wk, niet dat je daar dan een waarde aan kan hangen. Zo vreemd vind ik de vraag niet voor een leek.
Wat wel als vreemd beschouwd kan worden is dat iedereen internet heeft, deze merken hebben zeker hits op Google. Dan kan je als leek ook snel een conclusie trekken: zou diegene voor een paar ton aan horloges bezitten? is dat verhaal te mooi om waar te zijn, dan is het ook niet waar.
Opgelost :+1:t2: